چهارشنبه‌های امام رضایی معطر به شهدای گمنام
چهارشنبه‌های امام رضایی معطر به شهدای گمنام
مراسم معنوی چهارشنبه های امام رضایی در کنار مزار شهدای گمنام ساری برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از آستان نیوز از مازندران ، جانشین معاون اجتماعی آستان قدس رضوی مازندران و مدیر یادمان شهدای گمنام مرکز فرهنگی دفاع مقدس مازندران در مراسم گفت : این مکان یادمان هشت شهید گمنام مازندران هست که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار زائر دارد که برگزاری مراسم توسط هیئت ها و پايگاه‌های بسیج از سراسر کشور می‌باشد .

علیرضا پایندان افزود : تاکنون بیش از ۸۰ مراسم عقد و ازدواج در این مکان برگزار شد ، و دانش آموزان و دانشجویان با حضور در یادمان شهدای گمنام مازندران و مسجد حضرت فاطمه(س) که نماد عملیات والفجر هشت و به اهتزاز در آوردن پرچم حرم رضوی در این عملیات هست و قدمگاه شهدای مدافع حرم استان و معراج شهدای گمنام استان این مکان معنوی است.

در این مراسم معنوی ، مدیریت کانون خدمت رضوی شهرستان ساری در این مراسم گفت: خادمیاران و یاوران رضوی کانون محله ای حضرت رضا(ع) شهرستان ساری بر سر مزار ۸ شهید گمنام جمع شدند و برای زنده نگه داشتن یاد و نام شهیدان و مرثیه سرایی ، مراسم چهارشنبه های امام رضایی متفاوت از هفته های قبل برگزار کردند.

سید عباس حسینی نژاد افزود : آشنایی با مفهوم شهادت در اسلام ناب محمدی (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار، جهاد و مقاومت در میان خادمیاران، میثاق با ائمه اطهار (علیهم‌السلام) و شهدا، آشنایی خادمیاران با زندگی به سبک شهدا، معرفی الگوهای مقاومت و ایثار و تجلیل از خانواده شهدا از جمله اهداف برگزاری این نوع مراسم است .

مسئول کانون خدمت رضوی مسجد امیرالمومنین(ع) نیز که میزبان این مراسم بود گزارشی از عملکرد کانون ارائه کرد و افزود : در ماه شعبان مانند دیگر ماه های سال ، سبد کالا 50بسته به ارزش ریالی هر بسته حدود دوازده میلیون ریال بین نیازمندان هدف توزیع شد .

سیف اله علیزاده در ادامه گفت : برپایی ایستگاه صلواتی چهار بار به مناسبت اعیاد شعبانیه و پخت ۳۵۰ پرس غذای گرم و همچنین ۴ فقره وام بلاعوض به مبلغ چهار میلیون تومان در کانون انجام شده است.

وی در ادامه افزود: قربانی یک راس گوسفند که بین نیازمندان توزیع گردید ، و بیش از ۳۰ سرکشی از خانواده معظم شهدا و نیازمندان داشتیم .

در ادامه ذاکرین اهل بیت علیهم السلام با ذکر مصائب ارباب بی کفن(ع) حسین مظلوم، شهید غرقه به خون دشت کربلا، و زمزمه” ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم…” ، زینت بخش جان و روح عاشقان و دلدادگان شد و در فضایی آکنده از فراق کربلا و امام رئوف ، به رسم عاشقی، قرائت صلوات خاصه با هم خوانی و هم نوایی خادمیاران روشنی بخش دل ها گردید .

شایان ذکر است در پایان این مراسم از حاضران پذیرایی به عمل آمد .