دستگيري کلاهبردار ميلياردي سامانه ثنا با 970مالباخته/کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت
دستگيري کلاهبردار ميلياردي سامانه ثنا با 970مالباخته/کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت

ندای تجن- فرمانده انتظامي استان از دستگيري يک پسر 18 ساله اي که با ترفند “ارسال پيامک با عنوان سامانه ثناي قوه قضائيه و پستچي” اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب 970 نفر از هموطنان از طريق درگاه جعلي پرداخت به مبلغ 10 میلیارد ريال کرده بود، خبر داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سردار “حسن […]

ندای تجن- فرمانده انتظامي استان از دستگيري يک پسر 18 ساله اي که با ترفند “ارسال پيامک با عنوان سامانه ثناي قوه قضائيه و پستچي” اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب 970 نفر از هموطنان از طريق درگاه جعلي پرداخت به مبلغ 10 میلیارد ريال کرده بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس،سردار حسن مفخمي شهرستاني در تشريح اين خبر بيان داشت : ماموران پليس فتاي استان در پي دريافت خبرهايي مبني بر کلاهبرداري از شهروندان با ارسال پيامک ابلاغ از درگاه سامانه ثناي قوه قضائيه و پستچي و هدايت مردم به درگاه جعلي پرداخت و در نهايت برداشت غير مجاز از حساب آنان،بررسي موضوع را با انجام اقدامات تخصصي بصورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.

وي از شناسايي يک کلاهبردار 18 ساله فضاي مجازي اهل يکي از روستاهاي استان ، توسط ماموران پليس فتا خبر داد و افزود : ماموران پس از هماهنگي قضايي متهم را در اقدامي غافلگيرانه دستگير و در بررسي هاي تخصصي مدارک موجود و همچنين بازجويي از وي به راز کلاهبرداري از 970 شهروند در سراسر کشور به مبلغ 10ميليارد ريال پي بردند.

فرمانده انتظامي مازندران با بيان معرفي متهم دستگير شده به مرجع قضايي و اينکه هيچ سازمان يا ارگاني هنگام ارسال ابلاغ ها به هيچ عنوان در خواست واريز وجه نقد نمي کند ، گفت : شهروندان در صورت مواجه با هرگونه پيامک ثبت نام و يا ابلاغيه واريز وجه يقين بدانند که با موضوع کلاهبرداري مواجه بوده و بايد موضوع را از طريق شماره تلفن 096380 و يا سامانه پليس سايري به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  به هماکارانمان در پليس فتا بصورت شبانه روزي اطلاع دهند.

دستگيري سارق اينترنتي در آمل

فرمانده انتظامي شهرستان آمل از شناسايي ودستگيري سارق اينترنتي با کلاهبرداري 3 ميليارد ريالي خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ “مجيد باقري” در تشريح اين خبر گفت: در پي مراجعه تعدادي از شهروندان به پليس فتاي شهرستان آمل مبني بر سرقت وجه از حساب بانکي آنان، بررسي موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: در اجراي اين ماموريت، کارشناسان پليس فتابا انجام بررسي هاي همه جانبه و اقدامات فني پليسي متهم را شناسايي و با هماهنگي قضايي در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان آمل با بيان اينکه متهم با ايجاد لينک جعلي و ارسال آن به يکي از شبکه هاي اجتماعي در فضاي مجازي ضمن دسترسي به اطلاعات حساب بانکي اشخاص اقدام به سرقت وجه از آنان مي کرد،گفت : متهم در مواجه با ادله و مدارک کارشناسان پليس فتا تاکنون به سرقت و برداشت غير مجاز از حساب از کاربران فضاي مجازي جمعاً به مبلغ 3 ميليارد ريال اعتراف کرد.

سرهنگ باقري در پايان به کاربران فضاي مجازي توصيه کرد: از قرار دادن اطلاعات خصوصي نزد افراد ناشناس در فضاي مجازي خودداري کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سريعاً به شماره گوياي 096380 و پليس 110 اعلام کنند.

کشف 2هزار و 500 کيلوگرم چوب جنگلي قاچاق در بابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از كشف 2هزار و 500 کيلوگرم چوب جنگلي قاچاق پس از توقيف 2 خودرو خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري پليس، سرهنگ “علي داداش تبار” در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در راستاي مبارزه باقاچاق محصولات وفرآورده هاي جنگلي مأموران پليس امنيت اقتصادي و انتظامي بخش بندپي شرق اين فرماندهي با اشراف اطلاعاتي در مناطق جنگلي شهرستان موفق به شناسايي 2 دستگاه خودرو حامل بار چوب جنگلي شدند.

وي از توقيف هر 2 خودروي متعلق به قاچاقچيان چوب خبر داد و افزود: ماموران با همکاري عوامل اداره منابع طبيعي و هماهنگي با مراجع قضائي در بازرسي از خودروهاي مورد نظر 2 هزار و 500 کيلوگرم چوب جنگلي قاچاق را کشف نمودند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابل با اشاره به دستگيري 2 متهم دراين رابطه، تصريح کرد: که  کليه ي اموال کشف شده تحويل اداره منابع طبيعي و متهمان نيز با تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شدند.

کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در کلاردشت

فرمانده انتظامي کلاردشت از کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ناصر صالحي” در گفت ‌وگو با خبرنگار خبرگزاري پليس با اشاره به اينکه قطع بي‌رويه درختان و تخريب جنگل‌ها يکي از عوامل تخريب محيط زيست است، اظهار داشت: در پي دريافت گزارشي مبني بر دپو چوب قاچاق در يکي از جاده هاي جنگلي شهرستان ، بررسي موضوع در دستور کار ماموران آگاهي قرار گرفت.

وي از شناسايي محل دقيق دپوي چوب هاي جنگلي توسط ماموران خبر داد و افزود : ماموران با هماهنگي قضائي به محل‌‎‌ مورد نظر اعزام و در بازرسي از اين مکان، 3 تن چوب که بصورت غير مجاز از جنگل هاي  شهرستان برداشت شده بود، را كشف کردند.

سرهنگ صالحي در پايان ضم بيان اينکه در اين اقدام با قاچاقچيان چوب نيز برخورد جدي و قضايي صورت گرفت از مردم خواست : چنانچه از فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب مطلع هستند، مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.