ثبت رکورد اجرای بیش از 1164 فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سال 1402 در دانشگاه مازندران
ثبت رکورد اجرای بیش از 1164 فعالیت فرهنگی و اجتماعی در سال 1402 در دانشگاه مازندران

 به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی از ثبت بیش از 1164 فعالیت در سامانه فرهنگی وزارت علوم، از مجموعه فعالیت‌های اجرا شده در دانشگاه مازندران در سال 1402 خبر داد.       بر اساس این گزارش، دکتر علویان […]

 به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی دانشگاه مازندران، دکتر مرتضی علویان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در گفت‌وگو با روابط عمومی از ثبت بیش از 1164 فعالیت در سامانه فرهنگی وزارت علوم، از مجموعه فعالیت‌های اجرا شده در دانشگاه مازندران در سال 1402 خبر داد.

      بر اساس این گزارش، دکتر علویان با بیان این‌که یک رکورد قابل توجه در این زمینه در تاریخ دانشگاه ثبت شده است که مسبوق به سابقه نبوده است، گفت: فعالیت‌هاى فرهنگی و اجتماعی، تاثیر مهمى در ارتقاى سطح فرهنگی و روحیه مطلوب و بانشاط دانشجویان دارد و با عملكرد صحیح مى‌‏توان شاهد تلاش دانشجویان براى دست‌یابى به اهداف آموزش‏ عالى كشور و تربیت مدیران آینده بود.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با تاکید بر این‌که این معاونت، وظیفه ارتقای ارزش‌ها و باورهای فرهنگی و نیز افزایش مهارت‌ها در میان دانشگاهیان را بر عهده دارد؛ افزود: بعد فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، مکمل برنامه‌های کلان کشور در زمینه رسیدن به پیشرفت هم‌زمان معنوی و مادی است. از این‌رو معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران در کنار سایر متولیان امور فرهنگی دانشگاه مانند نهاد مقام معظم رهبری، بسیج اساتید، یاوران علمی و دانشجویی، مجموعه‌های دانشجویی فرهنگی و معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها، تلاش می‌کند تا زمینه رشد فرهنگی و اجتماعی را برای تمام اقشار دانشگاهی(دانشجویان، استادان و کارمندان) فراهم کند.

    دکتر علویان ادامه داد: در این میان، دانشجویان به‌عنوان بزرگ‌ترین قشر دانشگاه و آینده‌سازان ایران اسلامی، همواره پررنگ‌ترین نقش را در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایفا کرده‌اند و در زمینه‌های گوناگون این حوزه افتخارآفرین بوده‌اند.

       عضو هیات رییسه دانشگاه تصریح کرد: با حمایت‌های ویژه رییس دانشگاه و  همکاری متولیان برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، در طی سال 1402 تاکنون حدود 1164 برنامه و فعالیت متنوع فرهنگی اعم از نشست‌ها، کارگاه‌ها و وبینارهای علمی فرهنگی، شوراهای فرهنگی، نشریات دانشجویی، تولید محتوا، برنامه‌های مذهبی و علمی و …) اجرا و ثبت گردیده است.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات متعدد فرهنگی دانشگاه اظهار داشت: در سال 1400 حدود 300 فعالیت در سامانه پیشین فرهنگی وزارت علوم ثبت شده بود که این آمار در سال 1401 به حدود 440 فعالیت رسید. در سال ۱۴۰۲، سامانه جدید فرهنگی وزارت علوم با عنوان فرنما شروع به کار نمود که دانشگاه در این سامانه جدید، بخش زیادی از فرآیندهای اجرا و ثبت را از حالت ستادی خارج و به خود مجموعه‌ها سپرده است که با حضور موثر و مشارکت خوب مجموعه‌های دانشجویی و هم‌چنین معاونت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها، این رکورد تاریخی ثبت شده است.

       دکتر علویان خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش کمی تعداد فعالیت‌های فرهنگی، بر کیفیت برنامه نیز دقت شده است که در این راستا، چندین و چند برنامه شاخص بین‌المللی، ملی و استانی در سال 1402 برگزار گردید که از آن جمله می‌توان به میزبانی جشنواره بین‌المللی حرکت(با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری)، نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با سخنگوی دولت، جشن بزرگ 1500 نفری آیین آغاز تحصیل دانشجویان نوورود ۱۴۰۲، جشن باشکوه یلدایی با استقبال بی‌نظیر دانشجویان دختر مجتمع خوابگاهی و … اشاره کرد که تنها نمونه‌هایی از برنامه‌های متنوع و شاخص فرهنگی در سال 1402 در دانشگاه مازندران بوده است.

       معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال جدید، با هم‌افزایی و برنامه‌ریزی مجموعه‌های فرهنگی و استمرار پشتیبانی ریاست دانشگاه، شاهد شکوفایی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باشیم.