لزوم پایش مصرف برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران
لزوم پایش مصرف برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران
استاندار مازندران بر لزوم پایش مصرف برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران تاکید کرد و گفت: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مازندران با استفاده از فناوری‌های نوین با توجه به حساسیت‌های زیست‌محیطی باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

ندای تجن- سید محمود حسینی‌پور امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران در ساری با بیان اینکه مازندران نقش محوری در تولیدات محصولات کشاورزی دارد و اصلاح این قوانین مورد تاکید است، خاطرنشان کرد: تولید محصولات کشاورزی مازندران با تغییر تعرفه برق به صنعتی به شدت دچار چالش خواهد شد.

وی ادامه داد: باید این اصلاحات به نفع کشاورزی به خصوص برای واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی مازندران در سطح ملی مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار مازندران، توسعه زیرساخت‌های برق به خصوص انرژی تجدیدپذیر در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: اقدامات دولت سیزدهم طی ۲ سال گذشته برای کاهش ناترازی تولید و مصرف برق قابل توجه بوده است.

حسینی‌پور گفت: افزایش ۲۵ درصدی مصرف برق کشور در سال گذشته مشکلات کشور را دوچندان کرده است و تعریف طرح‌های جدید زیرساخت برق در مازندران با راهبردهای نوین ضروری است.

نماینده عالی دولت در مازندران اظهار کرد :جهش تولید با گسترش و توسعه حمایت دولت که سبب افزایش انگیزه برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی می‌شود، ضروری است.

وی افزود: تامین برق به عنوان مهم‌ترین انرژی واحدهای تولیدی و صنعتی در مازندران با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود که باید نسبت به تامین انرژی تجدیدپذیر اقدام عملی شود. همسو با این رویکرد، طرح‌های نیمه‌تمام مازندران باید بر اساس اولویت به پایان برسد.

استاندار مازندران بر لزوم اصلاح مصرف انرژی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی به خصوص مشترکان خانگی مازندران تاکید کرد و گفت: دولت و بخش خصوصی باید همه نظام مسائل را در مسیر تعاملی، مقوله تولید و مصرف بهینه انرژی برق مازندران حل و فصل کنند.

حسینی‌پور تصریح کرد: تغییر ناگهانی هزینه برق مصرفی واحدهای کشاورزی با تعرفه واحدهای صنعتی، امنیت غذایی را با توجه به نقش مازندران در امنیت ملی غذایی دچار چالش می‌کند. شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مازندران پیشنهادهای خوبی را به کشور می‌دهد و باید پایه‌های کارشناسی این شورا در استان حفظ و تقویت شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: با توجه به مشکلات مطرح شده از سوی واحدهای صنعتی و تولیدی، شرکت توزیع برق استان مهلت سه ماهه دریافت مابه‌التفاوت هزینه‌های برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران را مورد تاکید قرار داده است.

حسینی‌پور بر لزوم پایش مصرف برق واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران تاکید کرد و ادامه داد: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مازندران با استفاده از فناوری‌های نوین با توجه به حساسیت‌های زیست‌محیطی باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد : بخش خصوصی برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در مازندران مورد حمایت همه‌جانبه مسوولان استان است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا