لزوم بررسی و ایجاد زیرساخت‌های مهارت محوربودن در دانشگاه‌ها
لزوم بررسی و ایجاد زیرساخت‌های مهارت محوربودن در دانشگاه‌ها
میزان مهارت محور بودن دانشگاه‌ها در حد انتظار نیست و زیرساخت‌ها بایستی پس از آسیب‌شناسی فراهم گردد.


مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران، دوشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه با حضور دکتر زلفی‌گل، مقامات و مسئولین و جمعی از صاحب‌نظران و ذی‌نفعان حوزه آموزش‌های مهارتی در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر زلفی‌گل در مراسم افتتاحیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران توجه ویژه به بخش مهارتی آموزش عالی را یک ضرورت برشمرد و اظهار کرد: ابعاد شخصیت و جایگاه علمی، فناوری و نوآوری کشور می‌بایست به‌طور هماهنگ توسعه یابد و سهم و نقش هر یک از بازیگران عرصه علمی و فناوری کشور به نحوی مناسب تعیین شود تا چرخ‌دنده‌ها در پازل علمی هماهنگ پیش روند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: عدم توجه در یک بخش و سهم دادن بیشتر به بخشی دیگر توازن جورچین علمی، فناوری و نوآوری کشور را به هم می‌ریزد و مانع از تحقق اهداف و تقویت هم‌افزایی‌ها می‌شود.

دکتر زلفی‌گل با اشاره به اهمیت احترام به قانون، این امر را در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌های کلان مهم برشمرد و گفت: عدم توجه به قانون، پیشرفت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و نتیجه‌ای مورد انتظار را حاصل نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: میزان مهارت محور بودن دانشگاه‌ها در حد انتظار نیست و زیرساخت‌ها بایستی پس از آسیب‌شناسی فراهم گردد.

وزیر علوم گفت: پژوهش‌ها و تحقیقات در آموزش عالی می‌بایست هدفمند بوده به مرجعیت علمی منجر شود.

دکتر زلفی‌گل در سپهر علمی کشور جایگاه و امتیازات استادان و محققانی که علم را به ثروت تبدیل کنند، ویژه دانست و بر نگاه جامع‌الاطراف در آموزش‌های مهارت‌محور، همگام با اخلاق‌مداری، خدمت به خلق، امید‌آفرینی و ایمان تأکید کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری کنفراس ملی مهارت ایران به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را دارای نقش کلیدی در مسیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ذکر کرد و افزود: آموزش‌های کارگاهی و عملی این دانشگاه که فارغ‌التحصیلی آچار به دست تحویل جامعه می‌داد، می‌بایست به صورت همه‌جانبه توسعه یابد.

دکتر زلفی‌گل تشکیل کنسرسیوم‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ایده‌ای هدفمند و تأثیرگذار در آینده شغلی جوانان و دانشجویان دانست و از دکتر خسرویان و خانواده دانشگاه فنی و حرفه‌ای قدردانی کرد.