به گزارش ندای تجن – وزیر کشور امروز در جمع اهالی رسانه استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای ساماندهی به وضعیت زباله مازندران، افزود: برای بررسی تصمیمات گذشته جلسه برگزار شد. اسکندر مؤمنی با بیان اینکه شروع و تکمیل پسماند مازندران از رسیدگی به سایت زباله بهشهر بود که تقریباً در مرحله نهایی […]
به گزارش ندای تجن – وزیر کشور امروز در جمع اهالی رسانه استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در راستای ساماندهی به وضعیت زباله مازندران، افزود: برای بررسی تصمیمات گذشته جلسه برگزار شد.
اسکندر مؤمنی با بیان اینکه شروع و تکمیل پسماند مازندران از رسیدگی به سایت زباله بهشهر بود که تقریباً در مرحله نهایی است، گفت: در قائمشهر ونور و تنکابن نیز شروع به عملیات اجرایی شد
مؤمنی با اشاره به اینکه در آمل دو زمین برای سایت زباله مشخص شد، ادامه داد: ملاحظات زیستمحیطی در نظر گرفته و این کار هم انجام میشود فکر میکنم سال آینده به نتیجه برسد. برخی موانع مطرح و تصمیم گرفته شد تا رفع شود
وی با بیان اینکه وضعیت زبالهسوز ساری نیز در مرحله تست آزمایشی هست که حدود 3 ماه تست نهایی می خواهد، افزود: به مدت 20 روز از شروع کار آن می گذرد ما هر منابعی که لازم باشد به دستور رئیس جمهور برای پسماند استان های شمالی کشور پیش بینی کردیم و اختصاص می دهیم.
وزیر کشور بیان کرد: یکی از موضوعات اصلی فرهنگسازی است و همه ما باید آموزش ببینیم و تفکیک از مبدأ را انجام دهیم.
وی با تاکید بر نقش مردم در زمینه انجام تفکیک زباله از مبدا در سطح استان، گفت:اقدامات خوبی در راستای کاهش زباله و تفکیک انجام شده، اما باید استمرارداشته باشد.
عکس شاخص مربوط به جلسه مدیریت پسماند استان با حضور وزیر کشور است.




