بیش از ۷۸ هزار مازندرانی از آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای بهره‌مند شدند
بیش از ۷۸ هزار مازندرانی از آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای بهره‌مند شدند
سید حسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران از ارائه آموزش های مهارتی به 78هزار و 493 نفر در سال 1401 خبر داد.

 به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، درویشی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی ماهر مورد نیاز بازار کار ایفا می کند. این آموزش ها در کشورهای در حال توسعه نه تنها عهده دار تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش های مختلف اقتصادی می باشد، بلکه از طریق بستر سازی خود اشتغالی، به حل مشکل بیکاری نیز کمک می کند. از همین رو به پیشرفت و توسعه جوامع در اختیار سرمایه های انسانی صاحب مهارت می باشد.

 وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۰ مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با ۱۷۶ کارگاه و ۲۱۹ مربی به ارائه خدمات آموزشی پرداختند که ماحصل فعالیت این بخش برای ۱۹ گروه هدف، آموزش 31هزار و 246 نفر بود.

 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به گسترش آموزشگاه های آزاد در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: نظر به تاکید دولت سیزدهم به صدور مجوزهای کسب و کار در کمترین زمان، تعداد آموزشگاه های آزاد استان به ۱۷۲۱ موسسه افزایش پیدا کرد که نسبت به زمان مشابه خود در گذشته با رشد ۵۴ درصدی روبرو بود.

 ایشان از عملکرد آموزشی آموزشگاه های آزاد استان در سال ۱۴۰۱ سخن گفت و اظهار داشت: در سال گذشته 47هزار و 247 نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توسط آموزشگاه های آزاد استان بهره مند شدند که سهم آموزش رشته های فناورانه 4هزار و 220 نفر در بخش‌های صنایع دریایی، فرهنگی، آموزش گیاهان دارویی، بهداشت و زیست فناوری بود،

 سید حسین درویشی ادامه داد: گواهینامه های آموزش فنی و حرفه ای از اعتبار جهانی برخوردار بوده و یکی از اسناد ارزشمند جهت ایجاد کسب و کار و دریافت تسهیلات در کشور می باشد، بر همین اساس ۷۲۸۵6نفردر سال گذشته با حضور در آزمون های تعیین صلاحیت حرفه‌ای به صورت حضوری و آنلاین شرکت نمودند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای در خاتمه بیان داشت: بیش از ۸۰ درصد جویندگان کار فاقد مهارت هستند و این موضوع یکی از مشکلات عمده بازار کار کشور است که نیاز است مهارت آموزی به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود زیرا اعتقاد بر این است که مهارت و فناوری یکی از عامل های اصلی رشد و توسعه اقتصاد پایدار در کشور به شمار می رود به همین منظور آموزش های فنی و حرفه ای نقش مهمی را در افزایش اشتغال مولد در بهبود فضای کسب و کار، در جامعه به عهده دارد.

  • منبع خبر : ارسالی از روابط عمومی