4هزار سرباز وظیفه در دوره‌های آموزش فنی‌و حرفه‌ای حضور دارند/لزوم مرتبط‌کردن آموزش با نیازهای اقتصادی امروز
4هزار سرباز وظیفه در دوره‌های آموزش فنی‌و حرفه‌ای حضور دارند/لزوم مرتبط‌کردن آموزش با نیازهای اقتصادی امروز
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای معتقد است که آموزش مهارت های فنی و حرفه ای در دنیای امروز باید متناسب با نیاز اقتصادی کشور باشد.

به گزارش ندای تجن- سید حسین درویشی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بمناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ، ضمن تبریک این مناسبت به غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ، به ارائه عملکرد آموزش فنی و حرفه ای مازندران در حوزه آموزش کارکنان وظیفه پرداخت .

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران ، سید حسین درویشی بمناسبت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گفت : ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و در همه عرصه ها برای اقتدار ایران و نظام و خدمت به ملت بزرگ ایران پیشرو و پیشگام بوده و با خلق حماسه های ماندگار در دوران دفاع مقدس، پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی، عمل به وصایای امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب خوش درخشیده است.

وی در ادامه به آموزش سربازان وظیفه در دوران مقدس سربازی پرداخت و گفت : قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح در قبال ایثار و فداکاری سربازان تمهیداتی اندیشیده و آموزش یک مهارت تخصصی به کارکنان وظیفه را تا پایان خدمت و ارائه گواهی یک حرفه را در دستور کار دارد تا حداقل جوانان بعد از دو سال سربازی بتوانند شغلی دست و پا کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران بیان داشت : طرح ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، راهکاری جدید در راستای بهبود روند خدمت سربازی، توسعه اقتصادی و تسهیلگری اشتغال است که با هماهنگی دستگاه‌های کشوری و لشکری در سطح کل کشور در حال اجراست.

درویشی با اشاره به عملکرد آموزش کارکنان وظیفه استان در سال 1401 اظهار داشت : در سال گذشته با مشارکت همه جانبه نیروهای مسلح استان عملکرد مطلوبی داشتیم و توانستیم با برگزاری 577 دوره آموزشی 4454 سرباز وظیفه را از لحاظ مهارتی توانمند نمائیم .

دبیر شورای مهارت مازندران به سهم مهارت آموزی سربازان وظیفه در نیروهای نظامی مختلف اشاره کرد و افزود : 928 سرباز آجا ، 1418 سرباز سپاه و 2108 سرباز وظیفه ناجا در 190 مکان خدمتی خود 158 حرفه آموزشی را مهارت آموزی نمودند که امیدواریم این توانمند سازی باعث ایجاد بسترهای شغلی پس از پایان خدمت مقدس سربازی برای این عزیزان باشد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران در خاتمه این گزارش گفت : آموزش فني و حرفه اي يعني مرتبط كردن آموزش با دنياي كار براي بهبود وضعيت اشتغال جوانان و كاهش ميزان بیكاري كه در اين ميان مرتبط ساختن هرچه بيشتر آموزش با نيازهاي اقتصادي ضروري است و افراد پس از به دست آوردن دانش و مهارت های تخصصی در زمینه های مختلف می توانند در شغل های مناسب به فعالیت بپردازند و به عنوان کارآفرین برطرف کننده نیاز اصلی کشورها باشند