مدیران  دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برای خرید وحمایت از صنایع دستی  پای‌کار بیایند
مدیران  دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف برای خرید وحمایت از صنایع دستی  پای‌کار بیایند
همزمان با رسیدن به روز صنایع دستی درجهان درشهرستان سوادکوه نیز هنر مندان صنایع دستی از زنان ومردان همه همچنان چشم انتظار برپایی مکانی ثابت برای عرصه محصولات،ایجاد کارگاه ومکانی که علاقمندان به صنایع دستی در رشته های مختلف حضور داشته باشند وبه خصوص خرید محصولات که مهمترین قسمت برای حمایت از کارآفرینان است انجام شود.

به گزارش ندای تجن- شهرستان سوادکوه از دیر باز به عنوان قطب گردشگری وصنایع دستی خوش درخشیده وبا وجود داشتن منابع طبیعی از محصولات دامی، کشاورزی، صنایع دستی به عنوان یک برند در استان مازندران به حساب می آید.

درطول گذشت سالها با ثبت ملی جاجیم آلاشت به عنوان ثبت ملی شهر جاجیم این صنعت با قدمت طولانی همچنان نقش آفرینی خود را با دست هنرمندان این عرصه دارد.

در روز جشنواره بومی ومحلی در روستای پاشا کلا در شهرستان سوادکوه غرفه صنایع دستی با بانوهای هنرمند مازنی با حضور بانوی کارافرین فاطمه نعمتی آلاشتی برپا شده بود.

رمضان غلامی فرماندار شهرستان سوادکوه در حاشیه جشنواره در گفت وگو با ما در پاسخ به سئوال برای حمایت خرید صنایع دستی چه اقدامی انجام شد، گفت؛ نگاه استانی مدیران باید برای صنایع دستی باشد وپای کار بیایند.

غلامی افزود:اگر درشهرستان سوادکوه اتفاق خوبی رقم خورده است به خاطر این است آن اداره، ارگان، سازمان توانسته با تعامل با فرماندار به نتیجه برسند. باید مسئولین برای خرید وحمایت از صنایع دستی پای کار باشند.

فاطمه نعمتی آلاشتی یکی از بانوان کار آفرین صنایع دستی در حاشیه این جشنواره طی صحبت‌های خود اشاره کرد که نیاز به ایجاد کارگاه، حمایت شغلی، خرید محصولات صنایع دستی در دستگاه های اجرایی برای حمایت وشناخته شدن این صنعت وجود دارد.

وی با تمام تلاش خود درطی این سالها سعی بر این داشته است صنایع دستی شناحته شود.

در فروردین ماه گذشته استاندار مازندران در حاشیه نمایشگاه کتاب،قرآن و محصولات فرهنگی با رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساری به این امر اشاره کرد که طی ابلاغیه ای به تمامی دستگاه ها تمامی سازمانها، آنان ملزم به خریداری صنایع دستی برای هدیه دادن یا سایر موارد شدند تا از قشر هنرمندان حمایت شود.

با توجه به دغدغه مسئولان استانی و ابلاغیه آنان ، نیاز است تا همزمان با رسیدن به روز صنایع دستی درجهان درشهرستان سوادکوه نیز هنر مندان صنایع دستی از زنان ومردان مورد حمایت قرار گیرند چون همه همچنان چشم انتظار برپایی مکانی ثابت برای عرضه محصولات،ایجاد کارگاه ومکانی که علاقمندان به صنایع دستی در رشته های مختلف حضور داشته باشند وبه خصوص خرید محصولات که مهمترین قسمت برای حمایت از کارآفرینان است هستند.

زمینه شناخت محصولات صنایع دستی با خرید و رواج آن در خانه ها، دستگاه های اجرایی، فروشگاه‌ها و… سوغات وهدیه‌ای ارزنده برای تمام مسافران، مردم، مدیران در کل شهرستان سوادکوه فراهم می شود ومی تواند به عنوان یک درآمد ثابت خود اشتغالی برای مردم ومسئولین درجهت رشد وشکوفایی باشد.

سیده زینت موسوی پور