دوره آموزشی حسنه ماندگار برگزار شد
دوره آموزشی حسنه ماندگار برگزار شد
جمعی از خادمیاران رضوی با هدف آموزش و آگاهی رسانی در جامعه درباره سالمندی جمعیت، اهمیت فرزندآوری و تربیت درست آن در دوره آموزشی یک روزه حسنه ماندگار شرکت کردند.


به گزارش ندای تجن،دوره یک روزه آموزشی حسنه ماندگار در روز پنج شنبه با حضور جمعی از خادمیاران رضوی در محل سالن اجتماعات دانشکده فنی امام محمد باقر برگزار شد.

مدیر کانون خدمت‌های رضوی استان مازندران در حاشیه جلسه در گفت‌و گو با ما با،بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم آستان قدس بر اساس تاکید مقام معظم رهبری توجه به موضوع خانواده است،گفت: همه کانون‌های تخصصی استان در راستای تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده بسیج شدند تا در جهت افزایش آموزه‌های خود و جامعه حرکت کنند.
محمد اسماعيل امامزاده با اشاره به اینکه یکی از مسائل مورد توجه رهبری در سال‌های اخیر توجه به جوانی جمعیت است، افزود:در این راستا آستان به ویژه معاونت خدمات اجتماعی برنامه‌ریزی‌هایی انجام داد تا مربی.هایی را متناسب با این موضوع تربیت کند.
امامزاده با بیان اینکه دوره آموزشی حسنه ماندگار به مدت یک روز با هدف آموزش مربیان حوزه جمعیت برگزار شد، ادامه داد:علاقه‌مندان به مباحث جمعیت و فرزندآوری به صورت مجازی در سامانه ثبت نام کردند و در کلاس امروز حضور یافتند.
وی اضافه کرد:شرکت کنندگان پس از شرکت در دوره، آزمون آن را انجام می‌دهند و پس از دریافت گواهی دوره می.توانند در مجامع عمومی به افزایش آگاهی درباره سالمندی جمعیت بپردازند تا از رشد آن در جامعه جلوگیری شود.

در ادامه یکی از اساتید دوره با بیان اینکه دوره آموزشی حسنه ماندگار با همت کانون خادمیاری رضوی در کشور برگزار می‌شود، گفت: همین دوره آموزش خادمیاران رضوی در مازندران نیز برگزار شد.
محمدتقی شفیعی بیان کرد: دوره یک روزه آموزشی حسنه ماندگار با هدف جذب و آموزش کنشگران و فعالین حوزه جمعیت در حال اجرا است تا در زمینه چالش‌های حوزه جمعیت، فرزندآوری و تربیت آن آگاهی لازم را به دست اورند. .
دبیر جمعیت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه افراد آموزش دیده پس از کسب اطلاعات لازم در سطح جامعه به آگاهی رسانی درباره سالمندی جمعیت و اثرات آن در جامعه می‌پردازند، ادامه داد: این اقدام سبب تبیین فرهنگ و گفتمان مناسب با جامعه در زمینه‌های مختلف ازدواج،فرزندآوری و نحوه تربیت فرزند می‌شود.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌های تک بعدی و غیر گسترده در جامعه رو به افزایش است، افزود:امیدواریم این آموزش بتواند بحران‌های موجود در جامعه را حل کند و فرهنگ درست و سالم را ترویج دهد.