تاکید برتشکیل اتاق فکر/مشکلات فرهنگی به مسئله تبدیل شوند/در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، پنج مساله اصلی استان معرفی شد
تاکید برتشکیل اتاق فکر/مشکلات فرهنگی به مسئله تبدیل شوند/در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی، پنج مساله اصلی استان معرفی شد
در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه فرهنگی بر تشکیل اتاق فکر و حل سمائل فرهنگی تاکید شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی روز شنبه (اول اردیبهشت) در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بیان اینکه نباید نظام مسائل این سند در لابه‌لای اوراق خاک بخورد، اظهار کرد: تشکیل اتاق فکر و آسیب شناسی برای تحقق این سند باید مورد توجه باشد. 

 نماینده ولی فقیه در استان مازندران برلزوم عملیاتی شدن مسائل احصا شده در این سند تاکید کرد.  

وی همچنین برلزوم بسیج شدن دستگاه‌ها جهت عملیاتی و اجرایی شدن برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید برای تحقق نظام مسائل این سند اتاق فکر داشته باشند.  

دستگاه های اجرایی باید برای تحقق سند فرهنگی استان اتاق فکر داشته باشندÞ#I”

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بابیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان می‌تواند پشتوانه این سند باشد، گفت: برون سپاری مدارس کار درستی نبوده و تعلیم و تربیت توامان در مدارس غیر دولتی مورد توجه نیست.

 آیت‌الله محمدی لائینی با تاکید براینکه آموزش و پرورش باید دولتی شود، خاطرنشان شد: برای تعلیم و تربیت نسل نو بیش از پیش تلاش شود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: باید مشکلات به مسئله تبدیل شوند و مسائل این سند تبدیل به برنامه شوند و برای هر مسئله یک هیات اندیشه ورز با هدف انجام میدانی و عملیاتی شکل بگیرد تا به درستی راهبری و عملیاتی شوند.

باید راهکار رفع مسائل فرهنگی در نقشه مهندسی فرهنگی تبیین شود

قاسم عزیززاده گرجی در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در دفتر آیت‌الله محمدی لائینی نماینده مقام معظم رهبری در استان، ضمن تحسین فعالیت دبیرخانه این شورا بر لزوم عملیاتی بودن نظام مسائل احصا شده این دبیرخانه تاکید و اظهار کرد: هر مسئله باید یک هیات اندیشه ورز برای انجام میدانی و عملیاتی بند بند این سند داشته باشد.  

وی با بیان اینکه مسائل مطروحه این شورای راهبری، عمدتا مشکلات فرهنگی استان محسوب می شوند که باید راهکارهایی برای برون رفت از این مشکلات ارائه شود، افزود: مشکلات باید به مسئله تبدیل شوند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: مسائل فرهنگی استان محله به محله متفاوت است باید مسائل فرهنگی با نقشه مهندسی شهرستان، بخش‌ها و محلات بررسی و مرتفع شوند.

عزیززاده گرجی بیان کرد: باید ساز و کار رفع موانع تحقق مسائل فرهنگی در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی تبیین شود.

وی خاطرنشان شد: مسائل این سند باید تبدیل به برنامه شوند تا به درستی راهبری و عملیاتی شوند.

) احسان آهنگر در نشست شورای راهبری تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه پس از حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در استان، کمیته‌های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی فعال گردید، اظهار کرد: در حال حاضر تدوین برش استانی این سند بالادستی با نگاه بومی محلی در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا بهره‌گیری از جریان نخبگانی استان در بحث تدوین سند فرهنگی مازندران موثر خواهد بود، احصای نظام مسائل استان در بخش اول برایمان اولویت داشته و پس از آن شناسایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری ۲۲جلسه تخصصی باهدف شناسایی و بررسی نظام مسائل استان برای تدوین این سند اشاره و بیان کرد: تلاش شده از ظرفیت اجرایی دستگاه‌ها، جامعه نخبگانی و تشکل‌های مردمی بهره گرفته شود.

در تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی پنج مساله اصلی استان معرفی شد

وی با بیان اینکه در گام اول تلاش شده ۵ مسأله اصلی استان برای تدوین این سند جمع آوری شود، افزود: این مسأله‌ها باید در صحن شورای فرهنگ عمومی مطرح و تبدیل به مصوبه شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان مازندران با بیان اینکه شناسایی مسائل که از نظر تمامی فعالان حوزه فرهنگ و هنر اولویت دار باشد مورد توجه بوده است، گفت: این مسائل باید مطابق آئین نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شود.

وی بابیان اینکه تغییرات سبک زندگی ایرانی اسلامی و ناهنجاری های اجتماعی ناشی از آن- تضعیف بنیان خانواده و تاثیر و تاثر نامتوازن مسافران و مهاجران در استان سه مسئله ابتدایی احصا شده برای تدوین این سند است، افزود: ضعف ساماندهی فعالیت‌های نوین فرهنگی و ضعف فرهنگ اقتصادی و اقتصاد فرهنگی در زیست بوم استان نیز ۲مسئله دیگر برای تدوین این سند می‌باشند.

آهنگر تاکید کرد: گام بعدی نیز فعال کردن حوزه فرهنگ، هنر و رسانه و همچنین امور دینی، تعلیم و تربیت و حوزه اجتماعی زنان و حوزه خانواده و اقتصاد فرهنگ است.