اهمیت توجه دولت به زیرساخت‌های تردد در استان/دولت خسارت کشاورزان را جبران نکرد/لزوم استفاده از ظرفیت قوای ۳گانه برای رفع مشکلات مازندران/ابراز حلالیت از مردم و خانواده شهدا
اهمیت توجه دولت به زیرساخت‌های تردد در استان/دولت خسارت کشاورزان را جبران نکرد/لزوم استفاده از ظرفیت قوای ۳گانه برای رفع مشکلات مازندران/ابراز حلالیت از مردم و خانواده شهدا
مراسم تکریم و معارفه بیست و پنجمین استاندار مازندران در روزی بارانی برگزار شد.

به گزارش ندای تجن- مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران امروز صبح با حضور وزیر کشور در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

قرار بود جلسه ساعت 9آغاز شود که به دلیل اینکه وزیر کشور هنوز به استان نرسیده بود در ساعت 8:30اعلام کردند که ساعت 10شروع می‌شود اما بسیاری از مهمانان خود را به محل رسانده بودند و تقریبا یک ساعت و 40دقیقه منتظر حضور مسئولان بودند.

در مدتی که مهمانان مراسم در سالن اجتماعات منتظر بودند اخبار شبکه خبر پخش شد که عمده اخبار درباره فلسطین بود.20دقیقه به 11مراسم آغاز شد.

در ابتدا سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با تبریک عملیات وعده صادق، گفت:عملیات با پشتیبانی رهبری و همت سپاه انجام شد.

عزیززاده گرجی به بخشی از اقدامات حسینی پور در توسعه مردم داری و ایجاد وحدت اشاره کرد .

اهمیت توجه دولت به زیرساخت‌های تردد استان

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه مسئولان با توجه به مشکلات مردم و گره.گشایی آن، یاری خدا را دارند، گفت:در جریان کمک به خلق به یاد شهیدان باشیم.آیت الله لائینی با ابراز علاقه.مندی نسبت به ادامه حضور حسینی پور در سمت استاندار مازندران، افزود:دوست داشتیم که جناب حسینی پور در این مدت یک سال و اندی مدیریت را داشته باشند و بنای تزلزل و کم عمری مازندران را نبینیم اما متاسفانه طبق روال در مدت ۴۵سال تعداد ۲۵استاندار در استان بودند حالا بنا به دلیلی ایشان تشریف می.برند ما از خدمات او تجلیل می‌کنیم.

وی افزود: حسینی پوردر سمت دبیری ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی مسئولیت دارند که جای حساس است و رئیس جمهور جواز تشکیل کمیته مبارزه با فسادو زمین خواری مطرح کردند. لائینی با بیان اینکه استاندار جدید مازندرانی نیست اما شاید انتظارات را بهتر پایخگو باشند، ادامه داد: شعار ما این است که دو وزیر کشاورزی و ورزش از مازندران باشد البته این هم قبول داریم که گاهی یک فرد غیربومی از لحاظ اجرایی قوی تر است و ملاک تدین و فرهنگ و..است. وی با اشاره به اینکه مازندران در زمینه‌های مختلف خدمات زیادی از نظام گرفت و خلا هایی دارد، گفت: از جهت نبود هزینه و کم و کسری و در حوزه صنایع تبدیلی، گردشگری و دامداری خلاهای بسیاری داریم و در عین حال خدمات بسیاری دیدیم. نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ساحلی داریم که آزاد شد و نیاز به رسیدگی دارد، ادامه داد: جمعیت استان مازندران به صورت هفتگی در روزهای پنج شنبه و جمعه ۲برابر می شود و در تعطیلات نوروز بیشتر مشکل دارد. وی اضافه کرد:زیرساخت‌های تردد و رفت و آمد برای مردم کافی نیست و برای گردشگران مشکل آب و سهمیه آرد و ویلاهای غیرمجاز و ..داریم. لائینی بیان کرد: از رئیس جمهور خواستم تا یک قطار محلی از رامسر تا ساری و یک اتوبان از رامسر که ساحل مازندران را پوشش دهد و به گلستان برود ساخته شودکه اینگونه ساحل ما ساماندهی می شود. وی افزود:در منابع طبیعی و آب منطقه‌ای هم مشکلاتی هست که به امید خدا پیگیری می کنیم.

دولت خسارت کشاورزان را جبران نکرد

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه انتخاب استاندار جدید با مشورت ما نبود، افزود:ما دوست داشتیم جناب حسینی پور بماند اما چه کنیم که دولت تصمیم گرفت ،اصل این هست که دولت کشور را اداره می‌کند و ما به عنوان ناظر هستیم. علی بابایی کارنامی به اهمیت برخی از مسائل استان از جمله پسماند، اقتصاد دریا پایه و جنگل وتغییر کاربری اراضی، کاهش نرخ بیکاری و توجه به نخبگان اشاره کرد و گفت: این حق مازندران است که نخبگان در جایگاه وزیر کشاورزی و ورزش در دولت باشند. وی به مشکل تنش‌های آبی که در استان بود اشاره کرد که کشاورزان دچار خسارت شدند و دولت جبران نکردو افزود:نزدیک ۳هزار هکتار زمین کشاورزی در استان زیر کشت نرفت. بابایی با بیان اینکه با تدبیر و مدیریت وزیر کشور می‌توانید مشکلات را انتقال دهید و نتایج عمل باید سر سفره مردم بیاید، گفت: درمازندران باید استاندار اختیار کامل داشته باشدمقررات مازندران با‌ سایر استان‌ها متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه نتایج عملکرد دولت برای ما مهم است و به امید خدا در ادامه راه شاهد هستند، افزود:نمایندگان در کنار دولت بودند و هستند اما مشکل این است که مازندران خدمات ملی ارائه می‌دهد اما دولت اعتبار ملی نمی دهد.

حجت الاسلام حسینی مازندرانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در تهران نیز درباره ویژگی‌های حسینی پور صحبت کرد و از مسئولان خواست تا در زمان قبول مسئولیت نسبت به مشکلات مردم گره گشایی کنند.

لزوم استفاده از ظرفیت قوای ۳گانه برای رفع مشکلات مازندران

نماینده بخش خصوصی نیز با بیان اینکه حسینی پور در مدت دو سال و نیم مسئولیت خود با احساس وظیفه وقت گذاشت تا مشکلات مرتفع شود،گفت: ندیدیم مواردی منتقل شود و ایشون پیگیر نشود.

عبدالله مهاجر با بیان اینکه طبیعی است که استاندار محدودیت‌هایی دارد، افزود:جناب وزیر هر ساله برای مرکبات و بخش‌های کشاورزی دغدعه دارید موانع بسیار زیادی مطرح هست باید مطرح و از ظرفیت قوای ۳گانه استفاده شود.جناب حسینی پور گاهی جای هر ۳قوه تصمیم می گرفت. مهاجر با اشاره به اینکه در سال گذشته ۷هزار و ۵۰۰تن پرتقال ما به ۸۵هزار تن از مازندران رسید،ادامه داد:تدبیر استاندار بر مبنای گره‌های استان بود و ورود پیدا کرد و در سفر به روسیه اثرگذار بود. وی با بیان اینکه دستگاه قضایی در خیلی،موارد مشکلات را حل کرد،گفت:ما فکر نمی کنیم که نگاه به بخش،خصوصی در کشور باید همین طور باشد چون می تواند مشورتهای خوبی بدهد که دولت استفاده کند .ما در خدمت نطام هستیم و خدمت گذاری می‌کنیم.

ابراز حلالیت از مردم و خانواده شهدا

استاندار سابق مازندران نیز در ادامه گفت:این فرصت را برای کسب حلالیت از مردم والامقام که با ۱۰هزار و ۴۰۰شهید رتبه برتر کشور را دارند،غنیمت می‌دانم. سید محمود حسینی پور افزود:استان مازندران در داشتن نخبگان علمی و ورزشی از استان‌های برتر هست. وی با تشکر از همکاری و پیگیری،رییس جمهور برای حل مشکلات مازندران، گفت: خودم را هم مدیون مردم و نطام می دانم و به عنوان سرباز کوچک به امید خدا در ان سنگر هم برای حمایت از سرمایه گذاری برنامه دارم. وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یعنی،بستری فراهم شود تا همه سرمایه گذاران با امنیت خاطر،سرمایه گذاری کنند،افزود:تلاش می‌کنم که نمایندگی مازندران را در کشور دنبال کنیم. وی بیان کرد:اگر توفیقی کسب شد با پشتیبانی مردم بود،در طول این مدت از حمایت بالای مردم برخوردار بودم و برای خودم ارزش می دانم. حسینی پور با اشاره به اینکه نوری در زمان وزارت اموزش و پرورش می گفت مازندران در گرانبهایی است،ادامه داد:نوری بود که مازندران را به عنوان مرکز دیپلماسی اموزشی کشور معرفی کرد وبهترین انتخاب برای مازندران بود. استاندار سابق مازندران بیان کرد:بنده حداکثر تلاشم را کردم تا مازندران آن طور که،شایسته‌اش هست ارتقا یابد و موفقیت‌ها با همکاری مدیران و بخش،خصوصی بوداگر ناکامی بود به خاطر صعف مدیریتی بنده بود. وی از مردم استان و خانواده شهدا حلالیت خواست.

می‌خواستیم حسینی پور در وزارت کشور بماند

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه حسینی پور پیش از ورود در استان گام‌های مهمی در کشور انجام دادند و با پشتوانه برای،استانداری مازندران انتخاب شد، گفت:ازیک سوجریان دانشی استان و بررسی اساتید نشان می دهد که جزو یک درصد برتر کشور هستند و از سویی جریان معنوی قوی که در استان هست و در کنار آن جغرافیای،طبیعی که در استان هست مازندران را برجسته و مهم می سازد. وحیدی با اشاره به اهمیت حوزه گردشگری در مازندران، افزود:انتخاب استاندار برای مازندران دشوار است که بتواند جامع الاطراف،باشد وقتی حسینی پور انتخاب شد برخی شاید تردید می‌کردند اما تجربه ما نشان داد که انتخاب ما درست بود.امروز با کوله باری از محبت و کارهایی خوبی که شد و حمایت کردند با موفقیت مازندران را برای مسئولیت بزرگ تری ترک می کنند. وزیر کشور بیان کرد:وی فداکارانه و ایثارگران دوری از خانواده را تحمل کرد و همسرشان بیمار بودند، دشمنان ما تلاش می‌کنند که مدیران را زیر،سئوال ببرند که نیاز است تا در شاخص‌های اقتصادی و دیپلماسی اقتصادی و کارهایی که،شکل گرفت در فرصتی توضیح داده شود. وحیدی افزود: ما می خواستیم جناب حسینی پور در وزارت کشور باشند و جناب مخبر هم اصرار داشتند، مازندران جایگاه مهمی هست و باید فردی باشد که بتواند ظرفیت‌ها و کارها را دنبال کند و کارهای نیمه‌کاره اتفاق،بیفتد. وی افزود: جناب نوری را انتخاب کردیم ایشون رزمنده بود و در کمتر حوزه‌ای هست که حضور نداشته باشند و الان صاحب نظر نباشند ویکی از متخصص ترین افراد در موضوع گردشگری هست. وزیر کشور با بیان اینکه فعالیت نوری در حوزه برنامه‌ریزی و طراحی،ارزشمند هست، گفت: به دلیل کار مستمر و جهادی برخی دستگاه‌های دیگر به دنبال استفاده از او بودند و از ما دلخور شدند. وی به ارتباط نوری با همه وزرا و رئیس جمهور و بخش خصوصی کشور اشاره کرد و افزود: در استان مازندران این موضوع که مردم را چگونه در تولید مشارکت دهیم دارای اهمیت است. وحیدی ادامه داد: با توجه به قدرت برنامه ریزی نوری خوشحال هستم که این مسئولیت را پذیرفتند و دولت هم به ایشان رای دادند، لازم است که به بحث اقتصاد دریا محورو بهره وری و جهش تولید توجه شود.

تاکید بر توجه جدی به برنامه های دولت در استان

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه رئیس جمهور همواره از زمان وزارت آموزش و پرورش تاکنون به بنده محبت داشت، گفت:برنامه‌هایی در راستای الگوی پیشرفت وجود دارد. یوسف نوری با اشاره به سخنان رهبری پیرامون علاقه مندی به مردم مازندران که دیار علویان است، ادامه داد: تعداد روحانیون در استان نسبت به کشور بیشتر است و مردم مازندران دارای روحیه و فرهنگی هستند که سبب خلق ارزش هایی شد تا آنان در اقتصاد رتبه آورند. نوری به رتبه عالی دانشگاه های کشور در جهان اشاره کرد و افزود:مازندران دارای ظرفیت خوبی در رشته ورزشی کشتی است که ورزشکاران آن به معلمی علاقه دارند. وی با تاکید بر توجه جدی به نهضت ملی مسکن، حجاب و مردمی سازی اقتصاد، گفت:لازم است با برنامه.های عالمانه در این حوزه‌ها اقدامات عامدانه انجام دهیم.