مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو به اردیبهشت ماه موکول شد
مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی گردشگری کشورهای عضو اکو به اردیبهشت ماه موکول شد
میزبانی از مسافران بین المللی رویداد بین المللی گردشگری ساری ۲۰۲۲به اردیبهشت ماه موکول شد.


ندای تجن_ سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از لغو برگزاری مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ در هفته جاری خبر داد و گفت که برپایی این مراسم به نیمه دوم اردیبهشت ۱۴۰۱ موکول شده است.

به گزارش ایرنا ، مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار بود با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و برپایی جشن‌ها و برنامه‌های مختلف طی روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند جاری برگزار شود.

مهدی ایزدی افزود که برای بهتر برگزار شدن این برنامه و آمادگی بیشتر استان در میزبانی از مهمانان ، این برنامه به هفته میراث فرهنگی در روزهای پایانی اردیبهشت موکول شده است.

وی اظهار کرد : پس از نشستی که بتازگی برای بررسی آخرین وضعیت استان در میزبانی از رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ و برگزاری مراسم افتتاحیه داشتیم، با هم‌اندیشی و نظر مسئولان ارشد استان به این نتیجه رسیدیم که به دلایل مختلف افتتاحیه رویداد را به سال بعد و پس از ماه مبارک رمضان موکول کنیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: نگاه عمده مسئولان ارشد استان بر این است که با توجه به حجم بالای کارهای مربوط به حضور مسافران در مازندران طی روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی ، برگزاری چنین برنامه‌ای با ابعاد بین‌المللی و حضور مهمانان خارجی ممکن است با اشکال مواجه شود ؛ بویژه این که امسال پس از دو سال محدودیت کرونایی ، سفرها تقریبا به روال دوران پیش از کرونا برگشته و حجم سفرها به مازندران بیشتر خواهد بود و در چنین شرایطی تصمیم بهتر این بود که تمام بخش مدیریت گردشگری و اجرایی به پذیرایی از میلیون‌ها مسافر و ارائه خدمات به آن‌ها متمرکز باشد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با بیان این‌که هدف اصلی از لغو برگزاری افتتاحیه در روزهای پایانی سال صرفا بهتر برگزار کردن این برنامه و حفظ اعتبار مازندران در سطح منطقه است، تصریح کرد: باید در نظر داشت که مهمانان ویژه ما در این مراسم نمایندگان چند کشور هستند و اگر به دلیل مشغله و دغدغه موجود در استان بابت حضور مسافران نوروزی نتوانیم برنامه را بخوبی برگزار کنیم، عملا در مقابل نمایندگان کشورهای عضو اکو وجهه خوبی از مازندران به نمایش نگذاشته‌ایم.

وی یکی دیگر از دلایل تصمیم برای  به تعویق افتادن زمان برگزاری رویداد را استفاده بیشتر و بهتر از فرصت بازتاب‌های رسانه‌ای در داخل و خارج برشمرد و توضیح داد : در این برهه زمانی معمولا توجه همه رسانه‌ها به مسائل مربوط به سفرهای نوروزی است ، اما اردیبهشت زمان بسیار مناسبی برای مانور دادن رسانه‌ها روی یک رویداد بین‌المللی مانند ساری۲۰۲۲ است و همان روال برنامه‌های طراحی شده با کیفیت بهتر قابل اجراست.

ایزدی یک دلیل دیگر لغو برنامه را هم وضعیت آب و هوایی استان در روزهای پایانی سال و هشدارهای هواشناسی در این باره اعلام کرد و گفت : هواشناسی برای روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند هوایی سرد و بارانی را پیش‌بینی کرد که سبب می‌شود برنامه‌ها را نتوانیم طبق برنامه‌ریزی برگزار کنیم. از طرفی هم اردیبهشت بهترین شرایط آب و هوایی را در استان داریم و ظرفیت‌های طبیعی گردشگری استان هم بیشتر قابل استفاده و معرفی هستند. برای برگزاری مراسم افتتاحیه هم زمان مشخصی برای میزبان‌ها الزام نشده است. بلکه خودمان برای آمادگی بیشتر در رویداد اصلی که مهر ۱۴۰۱ برگزار می‌شود تصمیم گرفتیم زودتر وارد فاز اجرایی برنامه‌ها شویم.

بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، با ورود سامانه سرد بارشی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش باران و برف، وزش باد شدید و کاهش محسوس دما مناطق مختلف این استان رادر برمی‌گیرد. به همین دلیل نیز هشدار سطح زرد هواشناسی از سوی این اداره کل اعلام شده و در اخطاریه‌ای ضمن تاکید بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی نسبت به پاکسازی کانال‌های هدایت آب‌های سطحی در شهرها اقدام کنند. طبق پیش‌بینی هواشناسی، دمای هوا در مناطق مختلف مازندران از امروز –دوشنبه- تا پایان روز پنجشنبه جاری روند کاهشی را در پیش خواهد گرفت و شهروندان در شهرها ساحلی و جلگه‌ای مرکزی و شرقی در مقایسه با مناطق غربی و کوهستانی شاهد کاهش دمای بیشتری خواهند بود