لزوم حمایت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ قیمت‌ها/اهمیت قیمت‌گذاری برنج متناسب با هزینه‌کرد کشاورزان/برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر با کیفیت مناسب در استان
لزوم حمایت از حقوق مصرف‌کننده و حفظ قیمت‌ها/اهمیت قیمت‌گذاری برنج متناسب با هزینه‌کرد کشاورزان/برگزاری نمایشگاه لوازم التحریر با کیفیت مناسب در استان
نماینده عالی دولت در گیلان بر لزوم حمایت از حقوق مصرف کننده و حفظ قیمت ها و جلوگیری از هرگونه افزایش غیر واقعی قیمت ها تاکید کرد و از مسئولان خواست تا در خدمت به مردم و عمل به وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

 به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی ظهر امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد تنظیم بازار استان با تشریح اهمیت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها در راستای رضایتمندی مردم ، به اقدامات دولت سیزدهم در جهت مهار تورم و مردمی کردن اقتصاد اشاره و اظهار کرد: توزیع عادلانه یارانه ها و اقدامات کنترلی در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، تلاشی در جهت تثبیت و کاهش تورم در جامعه است.

 وی با تاکید بر لزوم حفظ قیمت ها و جلوگیری از هرگونه افزایش غیر واقعی قیمت ها تصریح کرد: نظارت بر بازار باید جدی تر انجام شود و در این میان علاوه بر دستگاه های نظارتی باید بازرسان اصناف و بسیج اصناف نیز وارد عمل شوند.

 استاندار گیلان به مدیریت میدانی در حوزه آرد و نان در استان اشاره و بیان کرد: هدف از اجرای طرح مدیریت هوشمند، توزیع عادلانه یارانه آرد و نان است و در مسیر تحقق اهداف این طرح باید هم افزایی و تعاملات بین بخشی تقویت شود.

 عباسی تعطیلی نانوایی متخلف را اقدامی فاقد اثر مطلوب در جریان توزیع نان خواند و گفت: تعطیلی یک نانوایی موجب ایجاد صفوف طولانی در دیگر نانوایی ها می شود که این مساله علاوه بر اختلال در نظم عمومی ، موجبات دلسردی مردم را فراهم می کند.

 وی با تاکید بر ضرورت تدوین سیاست های تشویقی و تنبیهی برای نانوایان ، استمرار بازرسی و نظارت را مهم دانست و گفت: آرد و نان به عنوان نیاز واجب خانوار باید به سهولت و بدون نگرانی تامین شود.

 استاندار گیلان همچنین به موضوع برنج در استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع فصل زراعی بر قانونمندی در بخش خدمات حوزه برنج از جمله حق العمل کاری شالیکوبی‌های گیلان تاکید داشته و دارم زیرا دست دلالان و سودجویانی که دست در سفره مردم دارند ، کوتاه می شود.

  عباسی  قیمت گذاری برنج متناسب با زحمت و هزینه کرد کشاورزان را انتظار بحق فعالان این بخش خواند و گفت: باید ضمن توجه به کشاورزان و لزوم توسعه کشاورزی ، به نیاز مردم و تناسب هزینه با درآمد آنان نیز توجه کرد.

 استاندار گیلان حمایت از حقوق مصرف کننده را حلقه مفقوده در جریان تولید ، توزیع و مصرف دانست و تصریح کرد: باید فساد در تمامی این مراحل شناسایی شود و مورد برخورد قرار گیرد.

عباسی همچنین به بازگشایی مدارس در هفته های آتی اشاره و بیان کرد: ضمن کنترل قیمت و جلوگیری از گران فروشی اقلام مورد نیاز دانش آموزان ، نمایشگاه هایی در نقاط مختلف استان به منظور عرضه کالاهای باکیفیت و مقرون بصرفه لوازم التحریر و پوشاک دانش آموزان برگزار شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از تلاش مجدانه و جهادی فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی ، از آنان خواست تا در خدمت به مردم و عمل به وظایف خود از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

در این جلسه همچنین هر یک از اعضا گزارشی از اقدامات خود ارائه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان