برای گذراندن زمستان آمادگی داریم/جنوب گیلان ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی 
برای گذراندن زمستان آمادگی داریم/جنوب گیلان ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی 
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با تمهیدات اندیشیده شده برق استان حتی برای گذران زمستانی سخت بدون کمترین خاموشی آماده است

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا ، بهمن داراب‌زاده روز سه‌شنبه در جمع خبرنگار بمناسبت هفته پدافند غیرعامل افزود: با تلاش، تعامل و هم‌افزایی، تابستانی کم نظیر را به لحاظ تامین انرژی برق و بدون خاموشی سپری کردیم و اکنون در تلاشیم تا مصرف کنندگان، زمستانی بی دغدغه و بدون خاموشی را تجربه کنند.
وی با بیان اینکه ماموریت شرکت برق منطقه ای تامین برق پایدار و مطمئن بعنوان نیاز ضروری مردم است، اظهار داشت: یکی از کارگروه های پدافند غیرعامل کارگروه انرژی و تامین نیازهای ضروری است که به همین مناسبت در این هفته پست سیار رودبنه لاهیجان و آغاز عملیات اجرایی پست جانبازان در قالب پروژه های مربوط به پدافند غیر عامل افتتاح می شود.
داراب زاده اضافه کرد: به همین مناسبت و در راستای حفظ پست های برق در مواقع حساس، مانوری اجرا خواهد شد که این اقدامات یاریگر رساندن برق مطمئن و پایدار به مصرف کنندگان است. 


جنوب گیلان ظرفیت خوبی برای نیروگاه خورشیدی 
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در بخش دیگری از سخنانش به احداث نیروگاه خورشیدی در رودبار اشاره کرد و گفت: اگرچه به نظر می رسد گیلان بدلیل اقلیم ابرناک گزینه مطلوبی برای بحث انرژی خورشیدی نیست اما این موضوع برای جنوب استان صدق نمی کند و این خطه ظرفیت مناسبی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی دارد.
داراب زاده بیان کرد: پیمانکار اجرایی نیروگاه خورشیدی رودبار مشخص شده و پس از اخذ مجوزهای لازم، عملیات اجرایی 2 نیروگاه خورشیدی آغاز می شود. 
وی اضافه کرد: به محض انجام مراحل واگذاری زمین، عملیات اجرایی احداث 2 نیروگاه ۱۰مگاواتی خورشیدی در گیلان آغاز می شود و این موضوع اتفاق خوبی برای گیلان است و امیدواریم در آینده بتوانیم تعداد این نیروگاه ها را بیشتر کنیم .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این نشست خبری گفت: برای 2 پروژه خط چهار مداره و پست غرب رشت از طریق رایزنی با بانک توانستیم موافقت بانک را برای جذب ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی دریافت کنیم و این اتفاق برای اولین بار در برق منطقه ای رقم می خورد.
وی گفت: ۱۵۵ میلیارد تومان از این تسهیلات برای خط چهار مداره و ۱۳۰ میلیارد تومان برای پروژه غرب رشت تسهیلات بانکی با تضامین دولتی از محل بند” ز” تبصره ۴ ماده ۵۶ برای گیلان اختصاص می یابد.
وی کسب رتبه برتر شرکت برق منطقه ای گیلان را برای سومین سال پی در پی از میان ۵۴ دستگاه اجرایی را در جشنواره شهید رجایی را نتیجه تلاش همه همکاران دانست و تاکید کرد: رسالت ما اینست که بتوانیم برق پایدار و مطمئن به دست مردم برسانیم و از این طریق به سهم خود در تامین رفاه و آسایش مردم سهمی داشته باشیم.