نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباط و فروش بیشتر
نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباط و فروش بیشتر
این نمایشگاه در غرفه‌های مختلف صنایع دستی،غذایی، پوشاک، لباس سنتی، تولیدات صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر برگزار شده است.

به گزارش ندای تجن-نمایشگاه توسعه و توانمندی‌های استان به مناسبت گرامی‌داشت هفته مازندران در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قائمشهر از تاریخ 11آبان ماه سال جاری آغاز به کار کرد که فعالیت آن امروز پایان می‌یابد.

این نمایشگاه در غرفه‌های مختلف صنایع دستی،غذایی، پوشاک، لباس سنتی، تولیدات صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر برگزار شده است.

وقت اذان است که وارد نمایشگاه می‌شوم غرفه‌های ادارات مختلف در کنار شرکت‌های تولیدی و آموزشگاه‌های مهارت‌آموزی برپا شده‌اند؛ظرف‌های شیرین عسل در یکی از غرفه‌ها توجه‌ام را جلب می‌کند جلو می‌روم و با مسئول غرفه صحبت می‌کنم.

باغ مینا محلی برای آموزش زنده مشاغل

محمدابراهیم فیروزمندی، مدیر زنبورستان و آموزشگاه باغ مینا درباره فعالیت خود این‌طور توضیح داد: در حدود 40سال است که در زمینه پرورش زنبورعسل و تولید فرآورده‌های آن فعالیت دارم.

وی با بیان اینکه باغ مینا در 4هزار متر در محل روستای رودپشت ساری قرار دارد، گفت:در حال حاضر 200کندوی زنبور عسل در باغ داریم، ملکه لاین را ازکشورهای ایتالیا و آلمان وارد کردیم و مشغول تولید ملکه هستیم.

فیروزمندی که سال‌ها مربی رشته کامپیوتر مرکز فنی‌و حرفه‌ای ساری بود، ادامه داد:علاقه به پرورش زنبور عسل و تولید فرآورده‌های مختلف سبب شد تا چند ماه پیش با همکاری همسرم مجوز راه‌اندازی آموزشگاه باغ مینا را بگیریم.

این مربی افزود:در باغ مینا زنبورداری در کنار دوره‌های دام و کشاورزی به صورت زنده به کارآموزان آموزش داده می‌شود و به فروش تجهیزات زنبورعسل، ملکه، عسل، گرده ، موم و ..هم می‌پردازیم.

حضور در نمایشگاه، فرصتی برای برقراری ارتباط با تولیدکننده‌ها است

پگاه درجانی یکی دیگر از کارآفرینانی  است که تحت عنوان آموزشگاه بایومز در نمایشگاه حضور دارد.

وی با دکترای فرآوری صنایع غذایی به آموزش تولید محصولات فراسودمند می‌پردازد؛ فراسودمند، محصولاتی هستند که دارای ترکیبات زیست فعال بوده که مصرف آنها باعث افزایش سلامتی انسان می‌شود و در کنار کاربرد غذایی، در تولید محصولات آرایشی بهداشتی نیز می‌توانند استفاده شوند.

درجانی با ابراز علاقه‌مندی نسبت به حضور در نمایشگاه، گفت:نمایشگاه فرصتی برای برقراری ارتباط و شبکه‌سازی ایجاد می‌کند، البته اطلاع‌رسانی درباره برگزاری نمایشگاه به دلیل مشکلات فضای مجازی در حد مطلوب نبود.

نمایشگاه بیشتر برگزار شود تا محصولات خود را بفروشیم

یکی از غرفه‌های نمایشگاه با حصیرهای رنگ وارنگ در طرح‌ها و نقش‌های مختلف بازدیدکنندگان را به سمت خود می‌کشد.

فاطمه اصغری مدیر غرفه حصیربافی  ازاهالی شهر آمل است که کار حصیربافی با گیاه گاله را از 4سال پیش آغاز کرده است، گفت:با توجه به علاقه‌ای که به کار تولید داشتم و خیاطی هم بلد بودم چند جلسه‌ای کلاس رفتم و حصیربافی را آموزش دیدم.

اصغری درباره کار حصیربافی این طور توضیح داد: حصیربافی از هنرهای قدیمی استان مازندران است که با استفاده از گیاهی به نام گاله درست می‌شود، ما آن را در فصل تابستان از مرداب درمی‌آوریم و خشک می‌کنیم و سپس می‌بافیم و به سبد،سفره و کلاه تبدیل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار تنها با یک رنگ حصیر می‌بافتیم، گفت: پس از مدتی با ترکیب رنگ‌های مختلف به همراه خیاطی و ایجاد اشکال متنوع، مانند؛ زیربشقابی، سبدنان، سفره و.. استفاده از آن را برای خانواده‌ها کاربردی کردیم.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه حصیربافی از سنت‌های کهن مازندران است که آن را احیا کردیم، گفت:حصیر سال‌های سال در خانه باقی می‌ماند و خانواده‌ها هم استقبال خوبی داشتند و بازار ما هم رونق گرفته است.

اصغری که در حال حاضر چند نفر از همسایه‌ها و دوستان و اقوام خود را وارد شغل حصیربافی کرده است ،افزود: مکانی برای فروش می‌خواهیم وعلاقه‌مندیم این طور نمایشگاه‌ها بیشتر برگزار شود تا مغازه‌دارها و مصرف‌کننده‌ها مارا بشناسند و فروش بیشتری داشته باشیم.

به گزارش ندای تجن برگزاری نمایشگاه توسعه و توانمندی‌های مازندران به مناسبت هفته مازندران زمینه خوبی برای معرفی تولیدات داخلی استان فراهم کرد اما بهتر است نظارت بیشتری برروی سپردن غرفه‌ها به شرکت‌ها و افراد وجود داشته باشد چون غرفه‌هایی که محصولات را از تهران وارد می‌کردند و در استان به فروش می‌رساندند هم به چشم می‌آمد.