کمبود زمین صنعتی مانع سرمایه‌گذاری در مازندران
کمبود زمین صنعتی مانع سرمایه‌گذاری در مازندران
کمبود زمین با کاربری صنعتی یکی از موانع اصلی سرمایه­‌گذاری در استان مازندران است.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی؛ سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران با اعلام این مطلب گفت: هم اکنون پتانسیل­های سرمایه‌­گذاری بالقوه خوبی در نقاط مختلف استان وجود دارد که فقدان و یا کمبود زمین صنعتی عملاً به مانعی در راه سرمایه­‌گذاری­های جدید تبدیل شده است.

محمد حسن صبوری دیلمی با اشاره به اینکه استان مازندران یک استان قطب کشاورزی بوده و تولیدات کشاورزی آن می‌تواند امنیت پایدار غذایی را برای کشور به ارمغان آورد، افزود: اگر از زمین های با کاربری صنعتی در استان به نحو صحیح­تری استفاده شود قطعاً شاهد اجرای مناسب­تر سرمایه­‌گذاری­‌های جدید خواهیم بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در سنوات گذشته برخی از افراد با ارائه طرح­های تولیدی و صنعتی توانسته­اند زمین­هایی در شهرک­های صنعتی استان در اختیار بگیرند که عملاً علیرغم چندین سال از گذشت دریافت زمین هیچگونه فعالیتی در زمینه تولید در آن نداشته اند. در این خصوص سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آمادگی دارد با پیگیری مشکلات سرمایه گذاران محترم تا حد امکان موانع اجرای طرح ها را برطرف نموده و در مسیر راه اندازی این طرح­ها تسهیل نماید.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران ادامه داد: برخی از این افراد با ساختن سوله در این زمین­ها مبادرت به اجاره آن به افراد دیگری کرده که در زمینه تولید فعال نبوده بلکه هم اکنون از این سوله‌­های صنعتی به عنوان انبار و دفتر پخش استفاده می شود که الحق والانصاف کار درستی نیست و اطلاع دارم که مدیریت محترم شرکت شهرک‌های صنعتی استان برنامه‌هایی برای جلوگیری از این موضوع در دست اجرا دارند.

صبوری در پایان با اعلام اینکه کسانی در  زمین شهرک­های صنعتی زمین در اختیار گرفته­اند باید هر چه زودتر نسبت به وضعیت فعالیت وسرمایه­‌گذاری خود در اجرای طرح­های صنعتی تعیین تکلیف نمایند، خواستار هماهنگی و حمایت بیشتر دستگاه­های اجرائی، نظارتی و مجموعه قضایی در جهت رفع و برخورد با این مشکل شد.