هدایت واحدهای صنعتی غیرفعال به سمت واحدهای فعال/رای‌زنی با دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بیشتر به واحدهای تولیدی استان
هدایت واحدهای صنعتی غیرفعال به سمت واحدهای فعال/رای‌زنی با دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی بیشتر به واحدهای تولیدی استان
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران بر رای زنی با نهادها و دستگاه های اجرایی به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی و خدمات رسانی بیشتر تاکید کرد.

 به گزارش ندای تجن -محمدحسن صبوری دیروز عصر در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن کاران که در محل سالن آمفی تئاتر برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۲هزار و ۵۰۰واحد صنعتی در استان فعالیت دارند، گفت:16درصد ارزش افزوده مازندران توسط فعالین بخش معدن ایجاد می‌شود و ۳۰درصد اشتغال مازندران بر گردن این افراد هست.
وی با اشاره به اینکه شهرک‌های صنعتی استان با انبوهی از مشکلات  روبرو هستند، افزود:در خصوص تامین مالی با زحمت برای ۴۲۶طرحی که بیش از ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در برنامه‌شان بیش از ۱۳هزار شغل ایجاد می کنند چیزی حدود ۲۰میلیاردتومان سرمایه گذاری ایجادخواهد شد.
صبوری با بیان اینکه براساس تبصره ۱۸ومصوبات تسهیلات تکلیفی و ستاد تسهیل قرار بود که 110واحد از 424واحد غیرفعال در سال جاری فعال شوند، افزود:برای این مقدار حدود 3هزار میلیارد تومان مورد نیاز است که بانک‌ها حدود 348میلیاردتومان در بخش تولید کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه در مصوبات سفررئیس جمهور سهم استان بیش از ۵هزار میلیارد تومان بود که تاکنون ۲هزار و ۶۰۰میلیارد تحقق یافت، گفت:برای سرمایه‌گذاری مجدد و راه اندازی واحدها حدود ۲۰هزار میلیاردتومان نیاز داریم.
سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه زمین صنعتی در مازندران بسیار کم است، ادامه داد:تمامی واحدها در شهرک صنعتی تقریبا با ظرفیت کامل مشعول به کار هستند و می‌خواهیم واحدهای غیرفعال را با تاکید استاندار به سمت واحدهای فعال هدایت کنیم.
وی با اشاره به قطعی برق واحدهای صنعتی در روزهای 20و 21دی ماه سال جاری که به دلیل کمبود انجام شده است، افزود:در حال حاضر برای تامین آب واحدهای صنعتی دچار مشکل هستیم به طوری که امکان دارد در برخی واحدها از آب تصفیه شده استفاده کنیم؛در تلاش هستیم با نهادها و دستگاه‌ها رای‌زنی بیشتری کنیم تا خدمات بیشتری در خصوص واحدهای تولیدی داشته باشند.
صبوری با بیان اینکه معدنکاران مشکلات خاصی دارند که سعی داریم با همکاری و تعامل با دستگاه‌های مرتبط برخی از مشکلات را حل کنیم، گفت:رهبری در شعارهای سال‌های اخیر به صورت مستقیم به تولید اشاره کرده‌اند ، درواقع راهی جز تولید نداریم وافزایش تولید با افزایش سرمایه گذاری همراه است و این موضوع  الگویی است که بسیاری از کشورهای جهان با آن حرکت کردند.