احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی
احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی
احداث نیروگاه های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز خانگی به میزان 50درصد است.

به گزارش ندای تجن_مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان: احداث نیروگاه‌های تولید آب گرم و سیستم گرمایش محلی تنها راه کاهش آلودگی و کاهش مصرف گاز است.
موسوی تاکامی گفت: برای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت گاز خانگی شهرداری‌ها باید در ساخت نیروگاه‌های تولید آب گرم در محله‌های شهرهای مازندران و گلستان اهتمام ورزند.
وی گفت: این نیروگاه‌ها می‌توانند از سوخت زباله، گاز، بیومس و گرمای خروجی استک نیروگاه‌ها تغذیه شوند و آب گرم را در یک سیکل بسته در شهرها به گردش در آوند.
وی اظهار داشت :این سیستم مصرف سوخت خانگی کشور را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد و آب گرم مصرفی و نیز آب گرم سیستم‌های گرمایشی را تأمین می‌کند.
دکتر موسوی خاطرنشان کرد: باید از سیستم‌های گرمایش محلی نسل سوم، چهارم و پنجم بهره برد و مازندران و گلستان با توجه به ظرفیت‌های موجود زباله، بیومس، گاز، سوخت مایع و گرمای خروجی نیروگاه‌ها می‌توانند گزینه پایلوت خوبی برای کشور باشند.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان اظهار داشت : گرمایش محلی یا District Heating راه نجات کشور برای رهایی از مصرف سوخت بی‌رویه و آلودگی است.
وی افزود: شهرک‌های مسکونی لاکچری نظیر خزرشهر، آکام شهر و غیره می‌توانند از همین امسال با احداث نیروگاه‌های CHP و سیستم لوله‌کشی آب گرم شهری شروع به کار نمایند.
وی در پایان گفت: برای اجرای این طرح می توان از شرکت های دانش بنیان بهره جست و شرکت‌های دانش‌بنیان را وارد میدان نمود.

  • منبع خبر : روابط عمومی