اعلام جشنواره‌های فرهنگی‌و هنری دهه‌فجر
اعلام جشنواره‌های فرهنگی‌و هنری دهه‌فجر
جشنواره هنرهای تجسمی فجر مازندران امروز یکشنبه در ساری فعالیت خود را آغاز کرده است و بدینگونه قطار جشنواره های فرهنگی هنری این استان به راه افتاده و قرار است تا اسفندماه امسال نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا ، همزمان با ایام الله دهه فجر علاوه بر افتتاح طرح های عمرانی در مازندران برگزاری جشنواره های فجر یکی از برنامه‌های فرهنگی و هنری این دهه دراستان است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران روز یکشنبه در حاشیه افتتاح پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر استان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مناسبت دهه فجر ، مازندران میزبان برگزاری چهار جشنواره فرهنگی وهنری فجر است.

حسین جوادی افزود: هنرهای تجسمی ، فیلم ، موسیقی ، مد و لباس چهار جشنواره های فرهنگی وهنری فجر است که در این روزها برگزار می شود.

بهارجشنواره های فرهنگی و هنری فجر درمازندران

وی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی از امروز تا ۱۹ بهمن ماه در ساری در حال برگزاری است که در این جشنواره آثار ۱۲ هنرمند منتخب استان به صورت ۶۳ اثر در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: هنرمندان در قالب های نقاشی ، خوشنویسی ، گرافیک ، تصویرسازی ، عکاسی و گرافیک آثار خود را به نمایش گذاشتند.

بهارجشنواره های فرهنگی و هنری فجر درمازندران

وی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از فردا ۱۷ تا ۲۴ بهمن ماه به عنوان دیگر برنامه های این ایام عنوان کرد و افزود: در این مدت ۲۰ فیلم در سه نوبت برای علاقمندان به نمایش گذاشته می شود.

جوادی با اشاره به اینکه جشنواره فیلم فجر در مازندران با فیلم «آه سرد» آغاز می شود، گفت: از ساعت ۱۸ امروز یکشنبه فروش بلیط این جشنواره آغاز می شود.

” آه سرد” ،جنگل پرتقال”، “چرا گریه نمی‌کنی؟ “، “در آغوش درخت”، “هفت بهار نارنج”، “سرهنگ ثریا”، “یادگار جنوب”، “شماره ۱۰”، “روایت ناتمام سیما”، “عطرآلود”، “هایپاور”، “هوک”، “اتاقک گلی”، “بعد از رفتن”، “آنها مرا دوست داشتند”، “وابل”، “گل‌های باوارده”، “پرونده باز است”، “غریب”، “کاپیتان و ۲۰ فیلم که در این جشنواره در مازندران اکران می شود.

وی جشنواره موسیقی فجر مازندران را به عنوان دیگر سلسله جشنواره های فرهنگی و هنری فجر استان برشمرد و گفت: از ۲۸ بهمن تا سوم اسفند امسال این جشنواره در مجتمع سلمان هراتی اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: در این جشنواره موسیقیایی پنج گروه موسیقی استان به اجرای موسیقی ها در قالب های پاپ ، سنتی و محلی اجرا خواهند داشت.

وی از برگزاری جشنواره مد و لباس به عنوان جشنواره نوظهور فجر در مازندران نام برد و ادامه داد: در هفته نخست اسفند امسال این جشنواره در ساری برگزار خواهد شد.

به گفته جوادی این جشنواره در بخش مسابقه ای در قالب طراحی لباس اجتماع ، طراحی محصولات حجاب و عفاف ، دوخت مانتو برگزار می شود و در بخش جنبی نیز نمایشگاه پارچه ها ، بافته ها و صنعت نساجی را دارد.

وی گفت: ۲۳ شرکت مد و لباس در مازندران فعالیت می کنند که آنچنان به کارکرد آنها توجه نشده است در حالیکه با رونق گرفتن فعالیت این شرکت ها آنها قادر به تامین ۱۵ درصد لباس های استان را دارند.