گلستان 95نقطه حادثه‌خیز تصادف دارد/اقبال مسافران به اماکن گردشگری استان
گلستان 95نقطه حادثه‌خیز تصادف دارد/اقبال مسافران به اماکن گردشگری استان
استان گلستان با ۹۵ نقطه حادثه‌خیز بعد از استان تهران دومین استان در موضوع تصادف است.

به گزارش ندای تجن – علی‌محمد زنگانه صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر که با حضور ویدئوکنفرانسی معاون اجرایی رییس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: ۳۱۷ هزار و ۲۱۴ مورد اقامت در اماکن اقامتی استان در طرح نوروزی امسال تاکنون ثبت شده که ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: ۴میلیون و ۵۵۵ هزار بازدید از اماکن گردشگری و جاذبه‌های استان در طول طرح نوروزی انجام شده است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون و ۷۵۷ هزار تردد در این مدت در استان به ثبت رسیده که ۹ درصد نسبت به مدت مشابه رشد داشته است.

زنگانه گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای بسیج و هلال احمر برای کاهش مخاطرات جاده‌ای در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن تاثیر بالایی داشته است.

وی افزود: استان گلستان با ۹۵ نقطه حادثه‌خیز بعد از استان تهران دومین استان در این موضوع است.

استاندار‌ گلستان خاطرنشان کرد: میزان قابل توجهی از تصادفات استان مربوط به عابران پیاده هستند و نیاز است با حمایت ملی شاهد ایمن‌سازی این نقاط باشیم.

زنگانه بیان کرد: با وجود اینکه در‌دولت سیزدهم اقدامات مهمی در ایمن سازی مسیر و راهسازی انجام شده و گلستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده اما نیاز است با حمایت‌های ملی این اقدامات با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: در استان گلستان در ایام نوروز ۲۴ نوروزگاه فعال شد و دو بازارچه دائمی و ۱۶ بازارچه موقت و ۳۰۰ هنرمند در این مدت فعال بوده است.

استاندار‌ گلستان خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث افزایش ۲۰ درصدی ماندگاری مسافر در استان گلستان شده است.

زنگانه گفت: تقاضای ما از هیات دولت این است با تخصیص‌های لازم از مصوبات سفر رییس جمهور شاهد اتفاقات بزرگی در صنعت گردشگری استان باشیم.

  • منبع خبر : استانداری گلستان