لزوم نگهداری از هویت مازندرانی با استفاده از زبان بومی/سازمان‌های استانی از نوجوانان شناسایی شده در جشنواره حمایت کنند
لزوم نگهداری از هویت مازندرانی با استفاده از زبان بومی/سازمان‌های استانی از نوجوانان شناسایی شده در جشنواره حمایت کنند

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، اصغر باقرزاده عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره «نوجوان مازنی» که در محمودآباد برگزار شد، افزود : در حالی‌که نوجوانان ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستند، ایجاد موقعیت های اجتماعی مناسب و فراهم کردن حضور و مشارکت نوجوانان در آنها می تواند در توانمندسازی برای رهایی از این مساله […]

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، اصغر باقرزاده عصر چهارشنبه در اختتامیه جشنواره «نوجوان مازنی» که در محمودآباد برگزار شد، افزود : در حالی‌که نوجوانان ما گرفتار آسیب‌های اجتماعی هستند، ایجاد موقعیت های اجتماعی مناسب و فراهم کردن حضور و مشارکت نوجوانان در آنها می تواند در توانمندسازی برای رهایی از این مساله کمک کند.
وی از برگزاری جشنواره نوجوان مازنی که با مشارکت نوجوانان مازندران در آن و پرداختن به گویش محلی رقم خورد به عنوان یکی از همین ایجاد موقعیت های اجتماعی مناسب نام برد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: این جشنواره و برنامه هایی از این دست می تواند در فراهم سازی موقعیت اجتماعی برای حضور نوجوانان تاثیر گذار باشد ‌و باعث رشد نوجوانان شود.

وی خاطرنشان کرد : ما به عنوان مسوولان اگر این موقعیت های مورد انتظار را ایجاد نکنیم به طور قطع نوجوانان به موقعیت های نامناسب روی می آورند.

باقرزاده اضافه کرد : آنچیزی که باعث حفظ مملکت، فرهنگ و اعتقادات مردم کشور می شود، حفظ هویت است و زبان مهمترین ارکان آن می تواند هویت مستحکمی ایجاد کند به طوریکه برای برخی قومیت ها زبان به عنوان مشخصه هویت معرفی می شود.
وی گفت : هویت ایرانی با کمک زبان اگر محتوی ویژه ای داشته باشد می تواند هویت و ریشه های موثری داشته باشد.

سازمان‌های استانی از نوجوانان شناسایی شده در جشنواره حمایت کنند

، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه جشنواره نوجوان مازنی که در محمود آباد برگزار شد، افزود: برگزاری جشنواره «نوجوان مازنی» در مازندران تجربه موفق در بروز و نشان دادن استعدادهای هنرهای بومی به شمار می رود که باعث شناسایی استعدادهای خوب در این بخش شده است.

وی از سازمان ها و نهادهای استانی در هر منطقه خواست تا از این استعدادهای تازه متبلور شده استفاده کنند وآنها را مورد حمایت قرار دهند.

 ۲ هزار و ۸۰۰ اثر از دانش آموزان مازندران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و مورد بررسی داوران قرار گرفت و ۸۰ اثر قابل تقدیر اعلام شد.

نوجوانان آثار خود را با رویکرد و نگاه به مسائل مازندران در موضوعات آداب و رسوم – رویدادهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی – شهدا – مشاهیر ادبی، دینی، علمی، تاریخی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و هر موضوعی که به معرفی استان مازندران منجر می شود تهیه و ارسال کردند.