دستگاه‌های اجرایی باید به صورت شهرستانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند
دستگاه‌های اجرایی باید به صورت شهرستانی فرصت‌های سرمایه‌گذاری را پیگیری کنند
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با اشاره به شناسایی 1193 فرصت سرمایه‌گذاری در استان، گفت: دستگاه های اجرایی باید به صورت شهرستانی فرصت های سرمایه گذاری را پیگیری و عملیاتی کنند.

‎ندای تجن- سید رحیم بخشی در جلسه بررسی چالش های عملیاتی شدن فرصت های سرمایه گذاری احصا شده مازندران با ذکر این نکته که طرح ها اجرایی مازندران، قدم به قدم با مقولات زیست محیطی در ارتباط است، افزود: تمام این فرصت‌ها باید به لحاظ زیست محیطی هم ارزیابی شوند که خوشبختانه منابع طبیعی، امور اراضی و محیط زیست همکاری همه جانبه ای را دارند.

وی ادامه داد:‌ فرصت های سرمایه گذاری از سوی تشکل های بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی با محوریت فرمانداری ها و اقتصاد و دارایی در قالب فرمت های دو سویه احصا و شناسایی شد به شکلی که گروه های تخصصی روی این فرصت ها تلاش و برنامه ریزی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز نباید فرصتی در این استان مغفول باقی بماند، سرمایه یک سرمایه گذار ارزشمند بوده و تحت هیچ شرایطی پذیرفته نیست که سرمایه اش بلااستفاده و مستهلک شود و باید طرح های توسعه ای در این استان احیا و به چرخه تولید باز گردد.

وی تصریح کرد: یکی از رسالت های همایش های فرصت های سرمایه گذاری تسهیل گری بوده است، مسوولان این استان باید تمام هم و غم شان این باشد که تولید، اشتغال و سرمایه گذاری با پرهیز از هرگونه احساسات و شعار زدگی با جدیت دنبال شود.

بخشی تصریح کرد: همه این اقدامات هم باید به طور شفاف برای مردم بیان کرد تا روحیه امید در جامعه تزریق شود.

وی با بیان این که ۳۴۵ فرصت سرمایه گذاری مازندران مربوط به واحد های صنعتی راکد است، ادامه داد:‌ این فرصت ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و در حال واگذاری به سرمایه گذاران جدید است.

وی با توضیح این که استاندار مازندران شخصا در حوزه سرمایه گذاری و اشتغال گام های خوبی برداشتند و همه مسایل فرصت های سرمایه گذاری را پیگیری می کنند، ادامه داد:‌ این زمینه بوجود آمده است که بسیاری از واحد های نیمه فعال و راکد صنعتی استان با استفاده از تسهیلات کم بهره حدود ۱۰ درصد به نتیجه رسیده و به ریل تولید برگشت کنند.

دستگاه‌های اجرایی باید به صورت شهرستانی فرصت های سرمایه گذاری را پیگیری کنند

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری مازندران با بیان این که کشاورزی مهم ترین محور در توسعه اقتصادی استان است، بیان داشت: زراعت و تولیدات باغی سهم ۲۱ درصدی در تولید ناخالص داخلی مازندران دارد و نقش شرکت های دانش بنبان و پارک های علم و فناوری با هدف فنی کردن مقولات کشاورزی در ایجاد انگیزه سرمایه گذاری بسیار مهم است.

وی فرصت های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مازندران را قابل توجه توصیف کرد و گفت:‌ از فرصت های مهم سرمایه گذاری ها در بخش کشاورزی مازندران علاوه بر کاهش ضایعات محصولات غذایی، مکانیزاسیون است.

بخشی به اهمیت مدرن سازی واحد های شالیکوبی های مازندران اشاره کرد و گفت: امروزه استفاده از تجهیزات پیشرفته در عملیات تبدیل شالی به برنج سفید بدون استفاده از نیروی انسانی ضروری است.

وی همکاری بانک های مازندران در حمایت از سرمایه گذاران را مطلوب توصیف کرد و در عین حال گفت: بسیاری از سرمایه گذاران بدون نیاز به تسهیلات فقط تقاضای زمین دارند که این امر نیز یک فرصت برای استان محسوب می شود.

این مسوول استانداری مازندران تصریح کرد: اکنون ستاد تسهیل و رفع موانع تولید همه مشکلات را دنبال می کند و از سوی دیگر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری مازندران نیز همکاری همه جانبه با توسعه سرمایه‌گذاری و احیا واحد های نیمه فعال و راکد با دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی دارد.

بخشی با بیان این که تامین زمین برای فرصت های سرمایه گذاری در شرکت شهرکهای صنعتی مازندران ضروری است و رویکرد توسعه صنعتی در شهرک های صنعتی مورد اهتمام استانداری است، گفت: یکی از مزیت های برگزاری هفت همایش فرصت های سرمایه گذاری که در مازندران برگزار شد این بوده که بعضی از مشکلات طرح های سرمایه گذاری حل و فصل شد.