سازمان بنادر با ساخت یک اسکله تفریحی در سواحل مازندران موافقت کرد
سازمان بنادر با ساخت یک اسکله تفریحی در سواحل مازندران موافقت کرد
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، گفت: سازمان بنادر موافقت خود را برای ساخت یک پُست اسکله تفریحی در سواحل این استان در شهرستان تنکابن اعلام کرد. ‎

ندای تجن- سعید کیاکجوری روز پنجشنبه در حاشیه کارگروه اقتصادی مازندران در نوشهر، اظهار داشت: پیرو اعلام نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران و موافقت دیگر نهادهای مربوطه استان و پیگیری‌های انجام شده از سوی این اداره کل، کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی پس از بررسی، موافقت خود را با جانمایی و ساخت این اسکله در نوار ساحلی شهرستان تنکابن اعلام کرد.

وی افزود: بر اساس این مجوز، سرمایه گذار بخش خصوصی، مجاز است نسبت به احداث و جانمایی یک پست اسکله تفریحی از نوع “شمع و عرشه به ابعاد ۳۱×۳۲ متر با راه دسترسی شمع و عرشه به طول ۱۳۵ متر و عرض هشت متر ” با مشخصات تعیین شده و رعایت قوانین و مقررات داخلی و کنوانسیون‌های الحاقی مرتبط، در نوار ساحلی تنکابن با کاربری تفریحی اقدام کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران، اضافه کرد: با توجه به این که سامانه جدید سازمان بنادر و دریانوردی متصل به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور در مراحل پایانی طراحی و بهره برداری است؛ به زودی مجوز ساخت دارای” QR CODE ” درگاه ملی مجوزهای کسب و کار کشور در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و همه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی صدور مجوزهای سازه‌های دریایی می‌توانند به نشانی mojavez.ir مراجعه و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از طریق شماره تلفن (۸۴۹۳۲۲۷۷ – ۰۲۱) تماس بگیرند.

به گفته کارشناسان و مسوولان امر، اقدام عملی استاندار مازندران برای توسعه استان یکی پس از دیگری در حال تحقق است و گردشگری این دیار را هم بر مدار توسعه و رونق قرار داده است.

ظرفیت‌های استان مازندران در بخش‌های مختلف بی‌نظیر است و این استان با دارا بودن سه فرودگاه و سه بندر به همراه جاذبه های طبیعی و گردشگری نقش ممتازی در صنعت گردشگری دارد.

استان مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد. طول نوار ساحلی این استان ۴۷۰ کیلومتر است.

  • منبع خبر : استانداری