هدیه ویژه دولت به مردم: اینرتنتی که همراه نبود و همه را عصبانی کرد!
هدیه ویژه دولت به مردم: اینرتنتی که همراه نبود و همه را عصبانی کرد!
کندی و اختلال اینترنت در ایام نوروزی، هدیه ۵ گیگابایتی اینترنت رایگان دولت را به محاق برد.

به گزارش ندای تجن به نقل از«اطلاعات آنلاین»، تعطیلات نوروزی و البته موج بازگشت مسافران و گردشگران نوروزی به پایان خود نزدیک می شود. امسال هم سوای از گرانی ها و کم کاری ها و اشکالات زیر سایه نبود مدیریت نظارت بر عملکرد دستگاه ها و مراکز دولتی، یکی از سوژه ها و موضوعات قابل توجه مردم کندی و اختلال اینترنت در  ایام نوروزی بوده است.

شاید شما هم این تجربه را داشته اید که در برخی از روزها و ساعاتی از روز در طول سفر یا در زمان حضور در برخی از شهرها و حتی مناطق تهران، اینترنت برای شما و اطرافیان به اصطلاح بازی درآورده است.

این در حالی است که در آستانه سال جدید، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران از عیدی ویژه دولت به مردم خبر داد و گفت: در نوروز و ماه مبارک رمضان یک بسته اینترنتی رایگان ۵ گیگابایتی معادل ۱۲ گیگ ترافیک داخل از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان عیدی دولت برای مردم فعال خواهد شد. وی تاکید کرد که امکان استفاده از این بسته هدیه ویژه دولت تا پایان عید فطر خواهد بود.

اما در روزهای پایانی سال و البته در ایام تعطیلات نوروزی اختلال خدمات اینترنتی کلیه اپراتورها و کندی و قطعی اینترنت، مردم و مسافران نوروزی را به گونه ای عصبانی و کلافه کرد که مجالی و حالی برای استفاده از این عیدی پرسروصدا و حتی بسته های خریداری شده اینترنتی باقی نگذاشت.

گزارشات دریافتی از خبرنگاران اطلاعات حاکی است که هنوز هم کندی اینترنت در برخی از شهرها و مناطق شهر تهران کاملا محسوس بوده و امکان استفاده از اینترنت در ساعاتی از روز محدود است.

برخی از مردم و کاربران در تماس های خود با خبرنگاران اطلاعات، از اختلالات و کندی اینترنت به شدت انتقاد کرده و معتقدند دولت در نوروز، تعطیلات را با محدودیت‌های اینترنتی به کامشان تلخ کرده است. برخی مناطق شمال کشور که علاوه بر محدودیت اینترنتی، آنتن دهی خطوط موبایل نیز کند و مختل گزارش شده است.

مشخص نیست علت این کندی و اختلال اینترنت در جاده های کشور و مسیرهای پر رفت و آمد و شلوغ کشور چیست و چطور با وجود پیشبینی مسافران و مسافرت‌های نوروزی، وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابع و اپراتورها فکری برای این مهمترین نیاز انسان در دوره معاصر نکردند!