ایجادشهرک سینمائی در شیرگاه/هنرمند متعهد مازندرانی برای تولید آثار هنری حمایت شود/تلاش داریم اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر تقویت شود
ایجادشهرک سینمائی در شیرگاه/هنرمند متعهد مازندرانی برای تولید آثار هنری حمایت شود/تلاش داریم اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر تقویت شود
امروز عصر هنرمندان استان با استاندار مازندران نشست داشتند و دغدغه ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سید محمود حسینی پور- استاندار مازندران در نشست هنرمندان دیار علویان با سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه نقدها و پیشنهادهای هنرمندان می تواند زمینه ساز تعالی و پایداری فرهنگی را فراهم آورد، اظهار کرد: دغدغه مندی هنرمندان مازندرانی برای تقویت و توسعه حوزه فرهنگ و هنر این خطه از شمال کشور شایسته تحسین است.

وی با بیان اینکه هیچ جامعه ای بدون اینکه اهالی آن جامعه اراده تغییر داشته باشند تعالی را تجربه نخواهد کرد، افزود: هیچ دولتی تاکنون در هیچ جای دنیا نتوانست تحول ایجاد کند بلکه تحول حول محور مردم حاصل می شود.

حسینی پور با بیان اینکه هرجا نقش مردم بیشتر حاکم بود توسعه و تعالی بیشتر حاصل شد، گفت: هنرمندان نمایندگان اقشار مختلف جامعه هستند.

وی از نیروی انسانی مازندران بعنوان سرمایه های اجتماعی یاد کرد و یادآورشد: ۷۲۰نفر از مازندرانی ها در رده های ملی صاحب کرسی هستند که باید از این ظرفیت برای تعالی این استان بهره گرفته شود.

حسینی پور با بیان اینکه در المپیادهای علمی دانش آموزی و دانشجویی مازندارنی ها صاحبان رتبه های برتر هستند، ادامه داد: مدال های طلا در رقابت های ورزشی بین المللی نیز از آن مازندرانی هاست.

وی به افتخار آفرینی هنرمندان مازندرانی نظیر نیما یوشیج در عرصه های مختلف هنری اشاره کرد و گفت: مردم نسبت به هنر و هنرمندان نگاه ویژه ای دارند.

حسینی پور بیان کرد: مسائل هنرمندان ما صرفا اقتصادی نیست بلکه مسئله هنر و هنرمندان مازندران عدم انسجام است باید با انسجام برای تقویت حوزه هنر و فرهنگ استان گام برداشت.

وی به پیشینه تئاتر استان مازندران اشاره  کرد و افزود: متاسفانه تئاترهای خیابانی در شهرهای استان در زمان پیک مسافرت های نوروزی و تابستانی شاهد نیستیم.

حسینی پور ازمازندران به عنوان مقصد گردشگری یاد کرد و گفت: باید از فرصت حضور مسافران و گردشگران در استان 

وی از ایجاد شهرک سینمایی در شیرگاه خبر داد.

حسینی پور با بیان اینکه مازندران باید بازبان هنر به دنیا معرفی شود، خاطرنشان شد: شعر و ادبیات مازندران برای معرفی پیشینه فرهنگی، دینی، اجتماعی و … استان یک فرصت بشمار می رود.

وی خواستار جانمایی المان های هنری متناسب با بوم مازندران در سطح استان شد و گفت: باید خانه هنرمندان در استان ایجاد شود.

حسینی پور برلزوم تشکیل اتاق فکر هنرمندان مازندران با هدف تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان تاکید کرد.

وی از اعلام آمادگی استانداری مازندران برای خانه دارشدن هنرمندان استان ذیل طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: باید شرکت تعاونی برای هنرمندان استان ایجاد شود.

حسینی پور به پروژه پارک موزه دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و گفت: هنرمندان برای پویایی این مرکز فرهنگی ورود کنند.

وی به خلاء سینما در شهرستان های استان اشاره کرد و افزود: تالار فرهنگی ساری نباید بدون استفاده بماند.

حسینی پور خاطرنشان شد: هنرمندان متعهد که در اندیشه تولید آثار فاخر هنری هستند بدون نوبت حمایت می شوند.

معصومی گرجی با بیان اینکه تولید آثار فاخر زمینه ساز پایدار فرهنگی می شود، گفت: انتظار می رود استاندار مازندران برای تولید آثار هنری به ویژه ساخت فیلم سینمایی و تالیف کتاب متناسب با زیست بوم این خطه از شمال کشور از هنرمندان متعهد استان حمایت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهدی معصومی گرجی- رئیس حوزه هنری مازندران در نشست هنرمندان دیار علویان با سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی ضمن ادای احترام به مقام شامخ سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی با بیان اینکه هرساله سالروز شهادت این شهید هنرمند با همراهی و هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان گرامی داشته می شود، اظهار کرد: هنر بهترین زبان برای بیان و تبیین اندیشه های انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هنر روح بخش و تعالی بخش است، افزود: هنر و هنرمند متعهد انقلابی بهترین راهکار برای عبور از مشکلات اجتماعی و فرهنگی می باشد.

معصومی گرجی با بیان اینکه هنرمند متعهد می تواند با خلق آثار فاخر و ارزشی موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم آورند، گفت: به فرموده رهبری سینما بهترین هنر و ابزار برای تبیین ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود با توجه به اینکه رهبری سینما را هنر برتر می دانند هنوز نتوانستیم یک فیلم فاخر برای معرفی پیشینه دینی، فرهنگی، هنری و انقلابی استان مازندران تولید کنیم که زیبنده مردمان فهیم این خطه از شمال کشور نیست.

وی با بیان اینکه تولید فیلم بومی مازندران نیازمند عزم ملی و استانی است، ادامه داد: معتقدیم کار فرهنگی فاخر اثرگذار خواهد بود می طلبد استاندار مازندران برای تولید فیلم سینمایی ویژه استان ورود کند.

معصومی گرجی خاطرنشان شد: مازندران باید بتواند با تولید فیلم سینمایی و کتاب بومی فاخر پرچمداری دیار علویان به واسطه تشکیل اولین حکومت تشیع را به ایران اسلامی و دنیا معرفی کند.

آهنگر با بیان اینکه تقویت اقتصاد حوزه فرهنگ و هنر رویکرد دولت مردمی سیزدهم است، گفت: مسئولین نیز باید در کنار هنرمندان متعهد انقلابی برای پیشرفت و توسعه هنر انقلاب اسلامی میدانی و جهادی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران در نشست هنرمندان دیار علویان با سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران در آستانه هفته هنر انقلاب اسلامی به دومین کنگره ملی شهدای مازندران اشاره و اظهار کرد: هنرمندان بایستی برای تبیین نقش مازندرانی ها در دفاع مقدس و دفاع از حرم اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه هنر متعهد با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: در سال های بعر از دفاع مقدس سیر تکاملی را با پیروی از منویات امامین انقلاب اسلامی طی کرده است.

آهنگر با بیان اینکه مردمی بودن مهمترین شاخصه هنر انقلابی و متعهد است، گفت: شبکه سازی و سازماندهی تشکل های مردمی محله محور با قوت در دستگاه فرهنگ و هنر استان مورد توجه است.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی آنگونه که باید و شاید در ول 45 سال که از عمر بابرکت انقلاب اسلامی می گذرد شکوفا نشده، ادامه داد: به فرموده رهبری هنر انقلاب اسلامی هنوز آنگونه که باید به جایگاه شایسته خود نرسیده است.

آهنگر بیان کرد: هنرمندان باید زیبایی های انقلاب اسلامی را با استفاده از هنر برای نسل های آینده ثبت و انتقال دهند.

وی با بیان اینکه مسئولین نیز باید در کنار هنرمندان متعهد انقلابی برای پیشرفت و توسعه هنر انقلاب اسلامی میدانی و جهادی عمل کنند، گفت: ترویج هنر انقلابی نیازمند اتحاد، همدلی و هم افزایی تمامی دستگاه های فرهنگی است.

آهنگر با بیان اینکه بیشترین وحدت رویه را بین مسئولان فرهنگی استان شاهدیم، اذعان کرد: برکات این هم افزایی متوجه جریان هنر انقلابی خواهد شد.

وی به مشکلات اقتصادی هنرمندان اشاره کرد و گفت: برنامه جامع و منسجم برای تقویت اقتصاد فرهنگ و هنر تدوین نشده است.

آهنگر بزلروم تقویت حوزه رسانه و اطلاع رسانی در استان تاکید کرد و افزود: هنرمندان و اصحاب رسانه در جهت جهاد تبیین با دستان خالی تلاش می کنند اما کمترین حمایت از این اقشار تاثیرگذار صورت نمی پذیرد.

به گزارش شبستان،۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه هر سال مصادف با ایام شهادت شهید مرتضی آوینی به‌عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

در پایان از تعدادی از هنرمندان تجلیل شد.

  • منبع خبر : شبستان