سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی و امور زیر بنایی گردشگری از سوی مردم ساده‌ترین روش برای کسب سود تضمینی است
سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی و امور زیر بنایی گردشگری از سوی مردم ساده‌ترین روش برای کسب سود تضمینی است
رئیس کمیسیون گردشگری رویداد اسکوکواکس با بیان اینکه اقتصاد و مشارکت مردم در اداره کشور همیشه مورد تاکید مقام معظم رهبری بود، گفت: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی و امور زیر بنایی گردشگری از سوی مردم ساده‌ترین روش برای کسب سود تضمینی خواهد بود.

به گزارش ندای تجن-  سازمان همکاری‌های شانگهای برای توسعه روابط و همکاری های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی نخستین بار در سال 1996 توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان پایه گذاری شد.

هدف از ایجاد سازمان همکاری های شانگهای برقرار کردن موازنه اقتصادی سیاسی در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه عنوان شد و  اندکی پس از تاسیس سازمان بود که ازبکستان هم به این نهاد پیوست و نام سازمان از “شانگهای 5” به سازمان همکاری شانگهای تغییر یافت.

طی سالیان 2000 تا 2005 کشورهای مغولستان، ایران، پاکستان، هند، افغانستان و حتی بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان اضافه شدند. در سال 2015 نیز اعضای اصلی با عضویت دائم هند و پاکستان موافقت کردند. این دو کشور در کمتر از یکسال شرایط عضویت در سازمان را فراهم کردند.

در آخرین نشست سران سازمان شانگهای در تاریخ 17 سپتامبر 2021 که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، اعضای سازمان با عضویت رسمی ایران در این نهاد موافقت کردند.

نخستین رویداد بین‌المللی ایران اسکوکواکس« فرصت‌های سرمایه گذاری کشورهای شانگهای بریکس اکو» با محوریت کشورهای عضو سازمان‌های بین‌المللی و همسایگان ایران در راستای توسعه پایدار ارتباطات، روابط مالی، حمل‌ونقل و.برگزار می‌شود.

قرار هست این رویداد با حضور 32 کشور در تاریخ 7اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار شود.

در همین راستا رئیس کمیسیون گردشگری رویداد اسکوکواکس معتقد است که عموم مردم در پروژه‌های اقتصادی کشور مشارکت داشته باشند.

حسن حسن پور قادیکلائی بیان کرد: اقتصاد و مشارکت مردم در اداره کشور همیشه مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و هر وقت این رهنمودها را در جامعه جاری و ساری کردیم، موفق بوده‌ایم.

حسن پور قادیکلایی  باتوجه‌به شعار امسال که  از سوی رهبر فرزانه انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد، افزود: باید به فکر باشیم تا از ظرفیت مشارکت مردم برای رشد اقتصادی کشور بهره‌مند شویم.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری وارش افزود: تمایل مردم ایران اسلامی به سفر، صله‌رحم و بازدید از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی است که به‌راحتی می‌تواند نماد جذب مشارکت مردم و جهش تولید باشد.

این مسئول تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی و امور زیر بنایی گردشگری از سوی مردم ساده‌ترین روش برای کسب سود تضمینی خواهد بود.

وی اشاره کرد: اگر برنامه‌های اجرایی که برای جذب سرمایه‌های شهروندان در حوزه‌های سکه و دلار و مسکن و خودرو وجود دارد و معمولاً هم به تورم می‌انجامد، به سمت توسعه زیربنایی گردشگری داخلی هدایت شود، می‌توان شاهد جهش تولید و مشارکت مردم بود. منتهی، برای رسیدن به این هدف، حرف‌زدن به‌تنهایی کفایت نمی‌کند.

رئیس کمیسیون گردشگری رویداد اسکوکواکس اضافه کرد: زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها، اقامتگاه‌ها، اماکن تفریحی و دیگر الزامات این صنعت می‌تواند محلی برای سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی باشد تا شاهد رونق و رشد اقتصادی در این حوزه باشیم.

وی اجرای پروژه‌های گردشگری با همکاری مردم به‌صورت خرید سهام با نظارت دولت را یکی از روش‌های مناسب برای جذب مشارکت عمومی توصیف کرد که در کشور ترکیه هم به‌صورت موفقیت‌آمیز انجام شده است.

این فعال حوزه گردشگری افزود: با این روش از یک سو امور زیر بنایی گردشگری کشور بازسازی، نوسازی می‌شود از سوی دیگر مردمی که در امور گردشگری سرمایه‌گذاری کردند، با دیدن اثرات مشارکت مالی در گردشگری ترغیب می‌شوند تا در امور دیگر هم مشارکت داشته باشند.