واگذاری آموزش مهارت در بخش تعاون به فنی‌و حرفه‌ای
واگذاری آموزش مهارت در بخش تعاون به فنی‌و حرفه‌ای
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به خبری خوش در بخش آموزش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع اعتباری مشخص آموزش بخش تعاون به فنی و حرفه‌ای سپرده می‌شود.

ندای تجن- علی باقری امروز در نخستین جلسه شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران در سال ۱۴۰۳ که به میزبانی اداره کل فنی و حرفه ای استان با حضور مدیران کل عضو شورا برگزار شد، ضمن قدردانی از نیروهای مسلح بابت تنبیه محکم رژیم صهیونیستی، افزود: جامعه بزرگ تعاون، کارگری و کارفرمایی تا آخرین قطره خون پای اهداف بلند انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳، اظهار امیدواری کرد بتوانیم با مصوبات جدید شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اقدامات مهمی را به سرانجام برسانیم.

این مسئول استانی خواستار مشارکت تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی در تحقق شعار سال شد و تصریح کرد: تلاش برای حوزه اشتغال باید بیشتر شود تا گره از مشکلات مردم به ویژه جامعه هدف باز شود.

باقری  با اعلام اینکه دستگاه‌ها به شاخصه‌های ارزیابی جشنواره شهید رجایی توجه کنند، خاطرنشان کرد: انتظار است دستگاه‌ها اقدامات شاخص را احصاء و مشخص کنند.

وی با اشاره به هفته کار و کارگر گفت: امسال در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر نقش‌آفرینی و مشارکت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه تجلی حضور مردم در اقتصاد را می‌توانیم در بخش تعاون شاهد باشیم، تصریح کرد: در کشور و استان ما مردم همواره حضور تاثیرگذار و تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند.

این مسئول استانی ادامه داد: کلیدی‌ترین واژه شعار امسال جهش است که باید زمان را در این موضوع مد نظر داشته و در کوتاه‌مدت با تلاش و همت همه دستگاه‌ها به آن دست پیدا کنیم.

باقری به خبری خوش در بخش آموزش تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به منابع اعتباری مشخص آموزش بخش تعاون به فنی و حرفه‌ای سپرده می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و موفقیت های این اداره کل در دولت سیزدهم گفت: آموزش و تقاضامحوری در حوزه تولید و اشتغال باید زودبازده باشد.

سیدحسین درویشی با اشاره به اینکه ۱۹ گروه هدف داریم که آموزش‌ها توسط ۲۰ مرکز دولتی و ۲ هزار و ۵۸۳ آموزشگاه آزاد انجام می‌شود، تصریح کرد: آموزش برای ارتقای مهارت‌افزایی شاغلین در اولویت قرار گیرد.

وی خواستار تشکیل هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در کنار صنایع شد و افزود: ۹۰ درصد آموزش جدید را با کمک بخش خصوصی اجرا می‌شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در این جلسه از تدوین شیوه‌نامه برنامه‌های هفته کار و کارگر خبر داد و گفت: هفته کارگر فرصتی است که بتوانیم زحمات این عزیزان را به جامعه و مردم معرفی و از تلاشگران عرصه کار و تولید تجلیل کنیم.

ابوعلی مهدی زاده تصریح کرد: دستگاه های زیرمجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام برنامه‌های شاخص در اجرای برنامه‌های هفته کار و کارگر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: در هفته کارگر سعی داریم از کارگران، کارفرمایان، خانواده های آنان و خانواده معزز شهدا و مدیران و واحدهای نمونه استان به نحو شایسته ای تقدیر کنیم.

در ادامه این نشست مدیران عضو شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه گزارشی از برنامه های دستگاه خود در تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در پایان این جلسه علی باقری مدیر کل و رییس شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی مازندران با اهداء لوح سپاس از زحمات مدیران عضو شورا در پیشبرد اهداف این وزارتخانه در سال ۱۴۰۲ قدردانی کرد.