بیان چالش‌های منابع انسانی امروز/لزوم توجه جدی به برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول در نظام آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه  
بیان چالش‌های منابع انسانی امروز/لزوم توجه جدی به برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول در نظام آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه  
در ششمین گرامی داشت منابع انسانی درباره اهمیت توسعه فردی، بهره وری و کیفت کار و فعالیت های این حوزه و بر لزوم توجه به برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول در نظام آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه  تاکید شد.

به گزارش ندای تجن – ششمین بزرگداشت روز ملی منابع انسانی  با حضور  مدیران منابع انسانی و مدیران ارشد سازمان‌ها به میزبانی مجتمع فنی تهران برگزار شد.

رئیس انجمن صنفی مدیران و مشاورین منابع انسانی در این مراسم اختلال در امنیت روانی خانواده و محیط کار به جهت اشتغال ناکارآمد و تورم را موردتوجه قرارداد.

دکتر جواد محجوب ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های انجمن و جایگاه کشور در شاخص‌های توسعه انسانی HDI  و چالش‌های منابع انسانی و راه‌های برون‌رفت از آن، افزود: بیکاری و تأثیر آن بر عدم وجود توازن میان کار و زندگی خانوادگی، جذب استعدادها و مدیریت نسل نو با توجه  شرایط اقتصادی کنونی و نرخ بالای تورم و بروز مشاغل اسنپ جاب، تأثیر فیلترینگ فضای مجازی در کسب‌وکار و اشتغال ناقص بانوان، آموزش (یادگیری) و توسعه  مهارت‌ها و شایستگی‌های کارکنان باتوجه‌به محدودیت‌های بودجه‌ای، تصویر نامفهوم آینده بازار کار و سرعت تحولات تکنولوژی و گرایش به مباحث چند مهارتی و کار از راه دور را از جمله این چالش‌ها اعلام کرد.

وی بخشی از برون‌رفت از این چالش‌ها را محقق‌سازی شعار سال جاری با عنوان ” منابع انسانی طلایه‌دار خلق ارزش‌سازمانی و توانمندسازی کارکنان ”  مطرح کرد.

دکتر محمدرضا سپهری پژوهشگر و مشاور منابع انسانی نیز توجه جدی به برنامه‌ریزی منابع انسانی و تحول در نظام آموزش مهارتی در برنامه هفتم توسعه  را ضروری اعلام کرد.

وی با بیان اینکه امنیت و اشتغال از مولفه‌های اساسی تحقق عدالت اجتماعی محسوب می‌شود، گفت: کار شایسته عنصری کلیدی پیشرفت و کاهش فقر و بیکاری به شمار می‌آید و می‌تواند از آسیب‌ها ناهنجاری‌های اجتماعی بکاهد.

سپهری با اشاره به اینکه دستیابی به کار شایسته نیازمند انسجام سیاستی در بازار کار، روابط کار و تحول در نظام آموزشی کشور است، افزود: کار شایسته برای کارگاه‌ها و کارفرمایان شامل ارتقا بهره‌وری برای کارگران، امنیت شغلی و برابری است و برای کشور پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی را به ارمغان می‌آورد و انگیزه نیروی کار را افزایش می‌دهد.

توسعه فردی و سرمایه  انسانی، کشف نقطه طلایی

دکتر سعید سعادت کارآفرین برتر سال 1401 و مؤسس و مدیر مجتمع فنی تهران نیز موضوع توسعه فردی و سرمایه  انسانی، کشف نقطه طلایی را موردتوجه قرارداد.

وی ضمن تبریک روز بزرگداشت عطار نیشابوری و تلاقی این روز با روز ملی منابع انسانی، گفت: هر انسانی در زندگی خود نیازمند برنامه‌ریزی برای توسعه خود است و همه ما چه کارمند چه مدیر و رهبر، به برنامه‌ای برای توسعه فردی خود نیاز داریم؛ اما داشتن برنامه توسعه فردی در سازمان نکات و پیچیدگی‌هایی دارد که وظیفه مدیران و رهبران را سنگین می‌کند، زیرا مدیران و رهبران هستند که نقش مهم‌تری در ایجاد و پشتیبانی از این برنامه ایفا می‌کنند.

مدیر مجتمع فنی تهران  با بیان اینکه برنامه توسعه فردی یک برنامه عملی است که برای بهبود دانش، مهارت‌ها و توانایی‌های فرد ایجاد می‌شود، افزود: این برنامه می‌تواند به متخصصان و مدیران کمک کند تا یک برنامه عملی برای رشد شغلی و توسعه حرفه‌ای ترسیم کنند.

کارآفرین برتر سال 1401 با اشاره به اینکه پیش  از پیاده‌سازی برنامه توسعه فردی ضرورت دارد که افراد نقطه طلایی  Golden Poin زندگی خود را کشف کنند، افزود: نقطه طلایی فصل مشترک سه مؤلفه ارزش‌ها، توانمندی‌ها و علایق هر فرد است.

وی بیان کرد: لازم است هر فرد بعد از کشف نقطه طلایی خود با استفاده از برنامه‌ریزی استراتژیک و آشنایی کامل از نقاط ضعف و قوت خود و مجهز شدن به مهارت‌های نرم اقدام به پیاده‌سازی برنامه توسعه فردی خود نماید.

به گزارش ندای تجن-ششمین مراسم گرامی داشت روز منابع انسانی در روز جمعه برگزار شدکه به دلیل اهمیت موضوع پوشش خبری دادیم.

  • منبع خبر : فرهنگیان نیوز