حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، حاصل توطئه دشمن است/لزوم توجه به نیازمندان در آیین سنتی شب یلدا
حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، حاصل توطئه دشمن است/لزوم توجه به نیازمندان در آیین سنتی شب یلدا
نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توطئه دشمنان و حذف ناجوانمردانه ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین خدمات را برای جامعه زنان انجام داد. در حالیکه امروز حدود یک سوم زنان زندانی دنیا در آمریکا هستند و در مدت هفت سال،۲۵۰ نفر از آنها حتی بدون تشکیل دادگاه و محاکمه کشته شدند، اما همچنان در کمیسیون زنان حضور دارند.

به گزارش ندای تجن به نقل از ایسنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، مردم را به دوری از عیب جویی و برملا کردن اسرار یکدیگر دعوت کرد و گفت: ملت  با بصریت ایران در مقابل نقشه‌های شوم و توطئه‌های دشمنان با حضور حماسی خود در مواقع حساس، از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.

حجت الاسلام لائینی ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا و دوری از گناه و معصیت، با نقل حدیثی از حضرت علی علیه السلام، اظهار کرد: پیدا کردن نقاط ضعف و عیوب دیگران، برملا کردن اسراری که با آنها در میان گذاشتند موجب به خطر افتادن آبروی فرد می‌شود، در حالیکه یکی از صفات خداوند، ستار العیوب بودن و حفظ آبروی بندگان است. لذا اگر قرار باشد باطن ما انسان‌ها نمایان شود، در نتیجه آبروی همه ما در خطر است.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز حمل و نقل گفت: حمل و نقل، شریان ارتباطی حیاتی هر جامعه است. اکنون دشمنان جمهوری اسلامی ایران سعی دارند با دعوت به اعتصاب قشر رانندگان را از این شریان حیاتی قطع کنند.

خطیب جمعه ساری، افزود: رانندگان سراسر کشور، مسئولین و خادمین حوزه حمل و نقل، اکنون در حال جهاد و مشغول خدمت به جامعه  هستند که این کار حکم جهاد دارد.

امام جمعه ساری با یادآوری ۲۷ آذر ماه، سالروز شهادت دکتر مفتح و تشریح خصوصیات شخصی و علمی این استاد حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: این شهید بزرگوار برخوردار از دو جامعه حوزوی و دانشگاهی بود به واسطه خدمات و جامع ایشان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

لائینی جامعه دانشگاهی و حوزوی را به همگرایی با یکدیگر دعوت کرد و گفت: این همراهی و همگرایی، خار چشم دشمنان اسلام و ایران است.

وی با اشاره به در پیش بودن روز جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری گفت: این نامگذاری آرمانی و زیبایی است، چون لزومی ندارد که افراد در جامعه به قتل و تعرض نسبت به یکدیگر روی آورند، بلکه با خوبی و محبت در همه زمینه‌ها می‌توانیم آرامش و امنیت را در سطح جامعه خود نهادینه کنیم.

 نماینده ولی فقیه در مازندران، صلح و دوستی را مورد تاکید اسلام دانست و ادامه داد: اما دنیای غرب که خود شعار مبارزه با خشونت را سر می‌دهد با وجود داعش، تکفیری، ساواک، حزب بعث و تروریستی‌ها متعدد مروج افراطی‌گری و خشونت طلبی است.

این مقام مسئول فرارسیدن شب یلدا را آئین سنتی کشور دانست و گفت: در این شب، گردهمایی خانوادگی و عاطفی شکل می‌گیرد که صله‌رحم و احترام به بزرگترها و والدین را نمایان می‌کند.

محمدی لائینی یادآور شد: اما خوب است که به نزدیکان و همسایه‌های خود که وضع اقتصادی و مالی خوبی ندارند هم توجه بشود تا بتوانند میوه و شیرینی و دیگر تنقلات را خریداری کرده و در اختیار خانواده خود قرار دهند، خداوند نیز این عمل خیر را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به توطئه دشمنان و حذف ناجوانمردانه ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بیشترین خدمات را برای جامعه زنان انجام داد.درصد بیسوادی بانوان در قبل از انقلاب  بالاتر از ۸۰ درصد بود، اما امروز به زیر ۱۰ درصد رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه۵۴ درصد دانشجویان ایران، دختران هستند و حضور بانوان در هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها نیز مشهود است، تصریح کرد: در حالیکه امروز حدود یک سوم زنان زندانی دنیا در آمریکا هستند و طی این هفت سال،۲۵۰ نفر از آنها حتی بدون تشکیل دادگاه و محاکمه، کشته شدند، اما همچنان در کمیسیون زنان حضور دارند.

امام جمعه شهرستان نکا با اشاره به در پیش بودن حماسه ۹ دی روز بصیرت افزایی و ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مردم ایران دارای بصیرت بالایی هستند و با حضور پرشور خود  در مواقع حساس و توطئه دشمنان به خوبی از آرمان‌های انقلاب دفاع کرده و نمی‌گذارند خون امثال شهید حاج قاسم سلیمانی پایمال شود.