استاندار مازندران در نشست خبری دهه فجر چه گفت؟
استاندار مازندران در نشست خبری دهه فجر چه گفت؟
استاندار مازندران عصر دیروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز ایام دهه فجر در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار شد به سؤالات بسیاری از اصحاب رسانه پاسخ داد که خواندن کل متن خبر را به شما توصیه می‌کنیم.

به گزارش ندای تجن -سید محمود حسینی‌پور نوری در ابتدای سخنانش درباره مقام و جایگاه امام راحل، گفت: تمام رهبران کشورهای موافق و مخالف به جایگاه ایشان آگاه هستند و پس از رحلت ایشان، مقام معظم رهبری با پایه‌ریزی محکم برگرفته از تفکر امام مسیر انقلاب را آن‌طور که می‌خواستند هدایت کردند نه در داخل کشور بلکه در خارج از کشور هم نهادینه کردند.

استاندار مازندران به جریانی که از ابتدای انقلاب با عنوان استکباری با جمهوری اسلامی ایران در تعارض قرار گرفت که در طول 44 سال گذشته به‌صورت مداوم با این جریان درگیر بودیم، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا از ابتدا در مقابل انقلاب قرار گرفت، افزود: تنها آن‌ها نبودند؛ بلکه جریان دیگری با نام شوروی بود که مجموعه‌ای از کشورهایی هست که بعد از 12 سال با فروپاشی آن، این کشورها منفک شدند؛ اما آمریکا کماکان به‌عنوان تنها ابرقدرتی که در جهان محوریت پیدا کرده بود به‌عنوان دشمن جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهد.

استاندار مازندران به رشد ایران در طول 44 سال پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت:رشد ایران در عرصه تکنولوژی از رتبه 55 به 15 در دنیا دست‌یافت و  در حوزه هسته‌ای و تولیدداروها به خودکفایی رسید.

وی درباره استراتژی آمریکا در سال 2011 که در برنامه‌ریزی 25ساله خودنگرانی درباره سبک حکمرانی ایران را اعلام کردند و اذعان کردند که این سبک در حال انتقال به سایر کشورها است، صحبت کرد و افزود: با آمدن دولت سیزدهم انزوای سیاسی جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و آمریکا منافع خود را در خطر دید؛ آمریکا با دشمنان قسم‌خورده ما هم پیمان شد و در خارج از کشور جمع شدند و جبهه قوی را شکل دادند.

حسینی‌پور امضای تفاهم‌نامه 120 میلیارددلاری ایران با سایر کشورها را دلیلی بر وحشت آمریکا از قدرت کشورمان اعلام کرد و ادامه داد: آنان در فکر برهم‌زدن جو آرام کشور برآمدند که بعد از آن به دو دلیل دشمن نتوانست به اهداف خود برسد، یکی وقتی  رهبری با مردم صحبت کردند و هجمه رسانه‌ای بر علیه کشور را مشخص کردند و دیگری عدم همکاری مردم با دشمن بود.

استاندار مازندران در ادامه به بیان گزارش از وضعیت اقتصادی و تعداد پروژه‌های استان پرداخت و افزود: در مدت 10 سال گذشته رشد اقتصادی استان منفی بود که در یک سال اخیر به بالای 3 آمد که با اجرای برنامه‌ها به بالای 5 ارتقا می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محوری‌ترین کارها در استان جذب سرمایه‌گذاری در مازندران بود، گفت: در یک سال گذشته در جذب سرمایه‌گذاری نخستین فاینانس کشور در مازندران برای استان انجام شد که ۵ هزار میلیارد  با کشور چین فاینانس کردیم که قرارداد آن بسته شد.

حسینی‌پور موضوع بعدی را  راه‌های بین‌شهری استان عنوان کرد که پروژه آزادراه ساری – قائم‌شهر با همکاری سرمایه‌گذار در دهه فجر جاری کلنگ‌زنی می‌شود، ادامه داد: پروژه احداث بیمارستان گردشگری سلامت در جاده ساری – قائم‌شهر با 1 هزار و 200 تخت بیمارستانی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌ها است که قرار است در مدت 3 سال‌تحویل داده شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی هم در بابلسر ایجاد خواهد شد که در مجموع ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این دو بیمارستان اختصاص دادیم، افزود: بیش از 2 هزار پروژه باتوجه‌به بودجه سفر رئیس‌جمهور در استان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار میلیارد تومان در قراردادهای حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری مازندران تصویب کردیم، ادامه داد: تاکنون 712 پروژه مهم استان در همایش‌ها برای سرمایه‌گذاری آماده شد.

حسینی‌پور با بیان اینکه در آینده نزدیک مجموعه اقتصاد و دارایی سایتی راه‌اندازی می‌کند تا همه پروژه‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد، افزود: مازندران توانایی این را دارد که به‌عنوان استان بزرگ در محور کریدور شمال به جنوب قرار گیرد از اصحاب رسانه مازندران تقاضا می‌کنم که خارج از هیاهوهای سیاسی و در جهت قرارگرفتن مازندران در مدار توسعه و تحول نقش خود را ایفا کنند

وی با اشاره به اینکه در مازندران برخی از رسانه‌ها بر سر جابه‌جایی مدیران کل سرمایه‌های استان را نابود می‌کنند که آقای ایکس در فلان‌جا قرار گیرد، ادامه داد: افق نگاه شما بلند باشد بر سر مسائل جزئی نباید از همه سرمایه‌های مازندران صرف‌نظر کنیم.

استاندار مازندران خواستار نقد منصفانه اصحاب رسانه برای حرکت در مسیر توسعه و تعالی استان شد و گفت: نقش مازندران با ۳ بندر مهم و استراتژیک با این شرایط عالی که بعد از جنگ اوکراین، شرایط متفاوت شد ما می‌توانیم نقش مهمی را ایفا کنیم به‌شرط اینکه با همدلی در مسیری که مازندران را به مقصد برساند، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال قرارگاه دانش‌بنیان با مسئولیت من و دبیری دانشگاه مازندران با ۷ کارگروه تشکیل شد، افزود: هر کارگروه با مسئولیت یک رئیس دانشگاه است باتوجه‌به محدودیت زمین و شرایطی که در مازندران بود توانستیم از دولت مجوز بگیریم تا ۱ هزار هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی اضافه کنیم که این یک حرکت و انقلاب است تا ۵ سال آینده مازندران از منظر تأمین بودجه استان خودکفا شود و حتی بتواند از محل درآمدهای به کشور کمک کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه قرار است 10 کشتی برای مازندران اختصاصی ساخته شود تا بتوانیم ۳ بندر را فعال کنیم، گفت: خرید دو کشتی کروز برای دریای مازندران توسط بخش خصوصی انجام شد.

حسینی‌پور در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی به غرب مازندران، افزود: همه مازندران از گلوگاه تا رامسر جزو مازندران است و به دلیل مسافت طولانی مردم با استانداری این اقدام انجام می‌شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه چه سرمایه‌گذاران و چه کارکنان دولت حق دریافت رشوه را ندارند، گفت: لازم است اصحاب رسانه در این بخش به ما کمک کنند تا این افراد شناسایی شوند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره بی‌تفاوتی برخی مدیران نسبت به اهالی رسانه، افزود: مسئولین بی‌تفاوت خودشان ضرر می‌کنند؛ چون امروز هر کاری در استان پیوست رسانه دارد.

استاندار مازندران خواستار انجام تحقیق و بررسی بیشتر پیش از نوشتن هر خبر یا گزارشی شد و گفت: مبارزه با فساد مهم است؛ اما نباید با قیمت ریختن آبروی مؤمنی که کاری انجام نداده، باشد.

حسینی‌پور از رسانه‌ها کمک خواست تا در زمینه فرهنگ‌سازی کاهش ریختن زباله در سطح شهر همکاری کنند و ادامه داد: استان به منطقه آزاد نیاز دارد و رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند کمک کنند.

وی در پاسخ به سؤال ندای تجن درباره تعداد فوتی‌ها در زمان اعتراضات، گفت: در زمان درگیری وقتی یک عده با قمه و چاقو به یک محیط نظامی یا اداری حمله می‌کنند قاعدتاً اتفاقاتی در دفاع از آن مکان میفتد آن هم درگیری که یک اراذل‌واوباش رگ اصلی افسر نیروی انتظامی را می‌برد؛ در استان مازندران با همکاری مردم تنها یک یا دو شب ناآرام داشتیم که با همکاری نیروی انتظامی و مردم مشکل حل شد.

وی افزود: ضدانقلاب‌ها کشته‌سازی کردند و در مازندران تعداد کشته‌شده‌ها قابل‌توجه نبود.

استاندار مازندران در پاسخ به سؤالی درباره فوت یک جوان به دلیل استاندارد نبودن آسانسور، گفت: آسانسور استانداری غیراستاندارد بود که پیش از حادثه متوجه موضوع شدیم و به شرکت پیمانکار اطلاع دادیم؛ اما شرکت اعلام کرد که در تدارک امکانات آسانسور است و فعلاً مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ متأسفانه زمانی که این اتفاق تلخ افتاد اداره کل حقوقی استانداری از شرکت شکایت کرد.

حسینی‌پور در پاسخ به سؤالی درباره رسیدگی به وضعیت مرکبات استان، ادامه داد: در طول 5 سال گذشته بخشی از مرکبات به‌صورت بی‌رویه و بدون نگه‌داری کاشته شده در سبد غذای مردم هم استفاده از آن کاهش داشت؛ موضوع مرکبات ربطی به دولت ندارد و دولت نگاه حمایتی دارد و مجموعه اصناف و اتحادیه‌های مرتبط مسئولیت دارند که جلسات بسیاری درباره آن در استانداری داشتیم که در این راستا مجوزهایی برای ایجاد صنایع تبدیلی داده شد که فعال‌شدن آن چند سالی زمان می‌برد.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای صادرات مرکبات هواپیمای کارگو را فعال کردیم؛ اما شرکت‌ها هزینه بالای آن را مطرح کردند، گفت: در حال ارسال مرکبات با استفاده از کانتینرهای یخچال‌دار هستیم.

وی خواستار استانداردسازی باغات مرکبات شد که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد تا بتوانیم میوه را مطابق با استانداردهای کشورهای هدف تولید و به بازار عرضه کنیم.

حسینی‌پور در پاسخ به سؤالی درباره شهرداری ساری و مشکلات افزایش تعداد نیروی آن، افزود: باید به شورا و شهرداری اجازه دهیم تا با پشتوانه مردمی که دارند تصمیمات درست بگیرند البته برای کمک به شهرداری گروه‌هایی را آوردیم تا برای تأمین بودجه و انجام پروژه‌ها کمک کنند که به دلیل اختلاف در شورا برخی اقدامات بررسی زمین ماند.