کنگره بین المللی جراحان مغزو اعصاب برگزار شد/پروفسور کتابچی تجلیل شد
کنگره بین المللی جراحان مغزو اعصاب برگزار شد/پروفسور کتابچی تجلیل شد

ندای تجن-کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب و تجلیل از پرفسور سید ابراهیم کتابچی در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد. به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به میزبانی دانشگاه به مدت سه روز از ۱۰ الی ۱۲ آبان ماه در […]

ندای تجن-کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب و تجلیل از پرفسور سید ابراهیم کتابچی در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به میزبانی دانشگاه به مدت سه روز از ۱۰ الی ۱۲ آبان ماه در سالن امام علی (ع) دانشگاه در حال برگزاری می باشد.
گفتنی است این کنگره با حضور پرفسور سید ابراهیم کتابچی رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، دکتر سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران، آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت‌الاسلام اکبری رئیس دادگستری استان مازندران، دکتر علی کریمی و سردار سعادتی نمایندگان مردم شریف بابل در مجلس شورای اسلامی، دکتر گرجی معاون سیاسی استانداری و فرماندار ویژه شهرستان بابل، دکتر سیدعلی مظفرپور رئیس دانشگاه، دکتر گنجی رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی، حجت‌الاسلام روحانی امام جمعه بابل، سردار بیژنی رئیس شورای شهر، محمد زمان یعقوبی عضو شورا، مهندس کیانی شهردار بابل، ۲۵۰ استاد برجسته سراسر کشور و همچنین تعدادی از اساتید نخبه و برجسته از بعضی از کشورها، مسئولین شهر و استانی، پزشکان، جراحان، اساتید، عضو هیات علمی و دانشجویان برگزار شد.

قابل ذکر است: این کنگره بیش از ۱۰۰ مقاله جدید در حوزه های نوین علوم مغز و اعصاب ارسال شده است و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این آیین محققان برجسته ایران و جهان شرکت کردند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.


این کنگره بین المللی و کشوری جراحان مغز و اعصاب به مدت سه روز از تاریخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار می شود. در این همایش حدود ۲۵۰ استاد برجسته سراسر کشور و همچنین تعدادی از اساتید نخبه و برجسته از بعضی از کشورهای جهان حضور دارند.
در این آیین محققان برجسته ایران و جهان شرکت کردند و پدیده های نوین جراحی مغز و اعصاب جهان در رشته های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
به باور صاحبنظران، برگزاری این گونه همایش ها جایگاه بسیار مهمی در پیشبرد مسائل علمی و تبادل نظر در مورد جدیدترین مسائل حوزه جراحی مغز و اعصاب دارد و برای مردم منطقه، دانشجویان و دانش پژوهان اثرات مثبت و شگفت انگیزی به همراه خواهد داشت.
جدیدترین و به روزترین مطالعات حوزه جراحی مغز و اعصاب در رشته های جراحی ستون فقرات، جراحی مغز و قائده جمجمه، جراحی باز و بسته عروق مغزی، جراحی اعصاب کودکان، ضایعات اعصاب محیطی، رادیوسرجری بین دانشمندان ایرانی و بین المللی تبادل نظر می شود.

دکتر سید ابراهیم کتابچی متولد ۱۳۲۴، جراح برجسته مغز و اعصاب ۷۸ ساله است. این جراح برجسته کشور بعد از گذراندن مقاطع تحصیلی خود در سال ۱۳۴۴ با رتبه ۲۷ وارد دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۱ دانش آموخته شد.

دکتر کتابچی تخصص جراحی مغز و اعصاب را اوایل انقلاب در سال ۱۳۵۷ به اتمام رساند و به عنوان جراح مغز و اعصاب در بیمارستان سینای تهران استخدام و مشغول خدمت شد.

این جراح بزرگ مغز و اعصاب کشور از شاگردان ممتاز پروفسور مجید سمیعی بوده است. دکتر کتابچی علاوه بر کارهای خیرخواهانه، هر ساله یک شب از ماه مبارک رمضان را در مسجد محله خود در محله نقیب کلای شهر بابل ویزیت رایگان انجام می دهد که بیماران برای ملاقات با این پزشک از سراسر مازندران و ایران به بابل می آیند.

این چهره علمی تاکنون بیش از ۱۰۰ جراح مغز و اعصاب تربیت و تحویل جامعه داد.

استاندار مازندران در مراسم تجلیل از پروفسور سید ابراهیم کتابچی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، گفت: این جراح بزرگ دارای روح چند بُعدی است و در حوزه‌های مختلف پزشکی، اجتماعی و خیرخواهانه اقدامات ارزشمندی در کشور انجام داد.

سید محمود حسینی پور، افزود: این جراح برجسته کشور بیماران زیادی را درمان کرده و مطب وی پناهگاهی برای بیماران نیازمند است.

این مقام مسوول ادامه داد: پروفسور کتابچی شاگردان زیادی تربیت کرده که در حال حاضر همانند استاد خود در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.


به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در کنگره بین‌المللی و میان دوره‌ای جراحان مغز و اعصاب و ستون فقرات ایران دانشگاه علوم پزشکی بابل، اظهار کرد: مغز فرمانده سلسله اعصاب و اعضا و جوارح انسان است، او باید فرمان بدهد تا اعضای دیگر بدن کار کند.

وی با مطرح کردن این سوال که آیا خود مغز هم نیاز به فرمانده دارد، افزود: بله، مثلا در ماه مبارک رمضان فردی با اختیار خود روزه می‌گیرد و فرد دیگری خیر، در بحث خوردن و آشامیدن، مغز به فردی که روزه نگرفته فرمان می‌دهد که بخورد و بیاشامد اما به فرد روزه‌دار چنین فرمانی نمی‌دهد؛ معلوم می‌شود که مغز دیگری به این مغز جسمی فرمان می‌دهد که مهم و با اهمیت است و ما آن‌ را هم باید در زندگی خود به حساب بیاوریم و برای آن طب و سلامت در نظر داشته باشیم.

آیت الله محمدی لائینی ضمن یادآوری از مسائل غزه، گفت: در مقابل این حجم از جنایت و آدم‌کشی که در غزه اتفاق می افتد عده ای جنایتکارند و عده‌ای باوجود توانمند بودن این کار را نمی‌کنند که ناشی از فرمانی است که به مغز جسمانی از سوی مغز معنوی و روحانی داده می شود، پس اگر مغز معنوی را اصلاح کنیم رفتار و کردار انسان نیز اصلاح می شود. 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: ما همیشه باید دو اصل را همیشه در رابطه با رفتار و عملکرد انسان ها در نظر بگیریم یک اصل این است که انسان موجودی است که از دو حقیقت جسم و روح برخوردار است و “نَفَختُ فیه مِن روحی” و دوم اینکه این دو حقیقت در یکدیگر تاثیر دارند و بیگانه از هم نیستند، بنابراین به دو طب نیاز داریم، طبی برای مغز ظاهری و طبی برای مغز روحانی تا بعد ظاهری ما را مدیریت کند.

امام جمعه ساری با اشاره به اهمیت طب جسمانی و طب معنوی، یادآور شد: قطعا باید به طب معنوی هم بپردازیم، به اعتقادات و ارزش‌ها نیز توجه کنیم.

وی با بیان اینکه شخصیت دکتر کتابچی دو بعدی است یعنی هم بعد علمی و هم معنوی و دینداری عنوان کرد: ایشان بزرگ‌ترین حسینیه تهران را در دست ساخت دارد، این اقدام به پیشنهاد همسرشان در بهترین نقطه شهر انجام شد تا با ساخت این مکان، اعتقادات و معنویت را بسازد و عشق و علاقه به اهل بیت (ع) را در انسان زنده کند تا رفتار بعد جسمی را مدیریت کند.

گفتنی است: در این مراسم از دکتر کتابچی به پاس چندین سال خدمات ارزنده علمی و معنوی تقدیر شد.