کشاورزان سربازان جبهه اقتصادی هستند/ فعالیت تعاونی‌های روستایی از رکود خارج شود
کشاورزان سربازان جبهه اقتصادی هستند/ فعالیت تعاونی‌های روستایی از رکود خارج شود

ندای تجن- بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با کشاورزان روستای اسرم میاندورود گفت: از همه توان و امکانات موجود برای بهبود وضعیت کشاورزی استان استفاده می‌کنیم و بر این عهد خود پایبند هستیم. وی افزود: کشاورز مجاهد فی سبیل اله و سرباز خط مقدم جبهه اقتصادی است و شأن کشاورز در […]

ندای تجن- بابک مؤمنی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران در نشست با کشاورزان روستای اسرم میاندورود گفت: از همه توان و امکانات موجود برای بهبود وضعیت کشاورزی استان استفاده می‌کنیم و بر این عهد خود پایبند هستیم.

وی افزود: کشاورز مجاهد فی سبیل اله و سرباز خط مقدم جبهه اقتصادی است و شأن کشاورز در جامعه اسلامی بسیار بالاست و مسؤولان، خادمان کشاورزان هستند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: ۵۴ هکتار توسعه آبیاری کم فشار در روستای اسرم میاندورود انجام شد و ۱.۵ کیلومتر شن ریزی جاده بین مزارع هم انجام شد.

مؤمنی گفت: احداث ایستگاه پمپاژ برای آببندان اسرم با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان انجام شد و ۵.۵ میلیارد تومان برای مرمت و بهسازی آببندان این روستا اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: پروژه‌های متعدد آبی و خاکی برای بهبود کشاورزی روستای اسرم در چند سال گذشته انجام شد و این خدمات ادامه خواهد داشت.

بابک مؤمنی با بیان اینکه زمینه کشاورزی مدرن و صنعتی در روستای اسرم میاندورود فراهم شده است، گفت: حفظ و نگهداری از خدمات زیرساختی کشاورزی بر عهده کشاورزان است.

وی با تأکید بر استفاده بهینه از منابع موجود در راستای افزایش بهره‌وری، خواستار احیاء کانال های انتقال آب شد.

مؤمنی با انتقاد از رکود فعالیت تعاونی‌های روستایی، اظهار داشت: کارکرد تعاونی‌ها باید تغییر پیدا کند و از حالت روزمرگی و خمودگی خارج شود و درآمد اقتصادی داشته باشد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کلنگ زنی شهرک صنعتی صنایع تبدیلی در میاندورود، گفت: به هیچ وجه اجازه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی را نخواهیم داد و حفظ اراضی کشاورزی در راستای امنیت غذایی خط قرمز جهاد کشاورزی است.

مؤمنی در ادامه خواستار احیاء قنوات این روستا به بهره‌گیری از اعتبارات استانی و شهرستانی شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی