فیلم/استاندار مازندران از ملی شدن مراسم ششم بهمن آمل خبر داد
فیلم/استاندار مازندران از ملی شدن مراسم ششم بهمن آمل خبر داد
حماسه مردم آمل، اتفاق کوچکی نبود و باید با ملی نگاه کردن به برنامه های گرامیداشت آن در سال‌های آینده، جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

ندای تجن- سید محمود حسینی پور پنجشنبه شب ( ۵ بهمن ) در چهل و دومین سالگرد ۴۱ شهید حماسه ششم بهمن سال۱۳۶۰ آمل گفت: درهمین راستا، برای مراسم چهل و دومین سالگرد حماسه ششم بهمن آمل، ستاد شهرستانی به ستاد استانی تبدیل شده و ازهمین رو برای سال آینده با تدارکات بهتر و بیشتری قصد داریم که برنامه های گرامیداشت هفته ششم بهمن آمل را به صورت ملی برگزار کنیم.

وی با تاکید براینکه همه تلاش ستاد مردمی حماسه ششم بهمن آمل نیز این بوده که برنامه‌های این ستاد درسطح ملی و برای همه مردم برگزار شود، افزود: حماسه مردم آمل فقط مختص به شهرآمل نیست؛ باید این حماسه درکل کشور معرفی و الگوسازی شود.

استاندارمازندران با تاکید براینکه همه مردم ایران باید بدانند که مردم آمل چه تاریخ ارزشمندی برای انقلاب اسلامی برجای گذاشتند، تصریح کرد: امام راحل هم به واسطه فداکاری مردم آمل و حماسه ارزشمند ششم بهمن درسال ۱۳۶۰، این حماسه جاویدان را در وصیت نامه سیاسی الهی شان ثبت و از مردم قهرمان این شهر تشکر کردند.

حسینی پور افزود: حماسه مردم آمل، اتفاق کوچکی نبود و باید با ملی نگاه کردن به برنامه های گرامیداشت آن در سال‌های آینده، جایگاه اصلی خودش را پیدا کند.

وی ادامه داد: حماسه ششم بهمن آمل یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود. ششم بهمن ماه یادآور مهمترین رویدادی است که مردم قهرمان آمل و استان مازندران خلق کردند.

استاندار مازندران گفت: مقاومت جانانه مردم شهید پرور آمل و استان مازندران توطئه‌های دشمن را برهم زد و اگر امروز صحبت از بصیرت می‌کنیم؛ مردم آمل در همان روزهای اول انقلاب بصیرت خود را نشان داده است.

حسینی پور، همچنین با بیان اینکه شهرستان آمل از دیرباز پایگاه علمای بزرگ شیعی بوده است، تصریح کرد: این مقاومت بی نظیر سبب شد تا آمل نام هزارسنگر به خود گیرد و حضرت امام راحل در وصیت نامه خود به آن اشاره کرده‌اند.

استاندار مازندران با تاکید براین که حماسه مردمی ششم بهمن آمل باید برای نسل‌های آینده تبیین شود، از دانشگاهیان و نخبگان خواست برای تبیین حماسه مردمی آمل قدم‌های بزرگی بردارند.

  • منبع خبر : ایسنا