استاندار مازندران؛ 10 نهال به یاد آیت الله سلیمانی غرس کرد
استاندار مازندران؛ 10 نهال به یاد آیت الله سلیمانی غرس کرد
استاندار مازندارن در بیست و سومین سفر شهرستانی و همزمان با هفته منابع طبیعی به یاد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی و ۹ تن از شهدای ستاد نماز جمعه بابلسر، ۱۰ نهال در مصلی این شهر کاشت. ‎

ندای تجن-استاندار مازندران در ادامه سفر شهرستانی به بابلسر همزمان با کاشت این ۱۰ نهال در جمع خبرنگاران، افزود: مردم تا قبل از شهادت آیت الله سلیمانی به درستی او را نمی شناختند که این شخصیت ممتاز دارای چه جایگاهی بود.

وی اظهار داشت: این شخصیت برجسته در استانهای مختلف از جمله سیستان و بلوچستان خدمت رسانی کرد و همیشه منشا وحدت بوده است.

حسینی پور ادامه داد: بعد از شهادت آیت الله سلیمانی ویژگی های برجسته اخلاقی این بزرگ مرد برای افکار عمومی تشریح شد.

استاندار مازندارن در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در سال گذشته ۱۱ میلیون درخت در مازندران کاشته شد که تا پایان سال جاری همین آمار در استان تکرار خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که نگهداری از درختان کاشته شده به مراتب مهمتر از کاشتن آن است، اظهار داشت: استانداری مازندران با استفاده از ظرفیت قانونی نظارتی خود در حفاظت از درختان کاشته شده تلاش جدی دارد.

وی تصریح کرد: تمدن مازندران با حفظ طبیعت و منابع طبیعی آن گره خورده است و شهروندان در نگهداری آن باید تلاش کنند.

حسینی پور با بیان این که، جنگل های هیرکانی میلیون ها سال در مازندران حفظ شد، خاطرنشان کرد: بسیاری از نقاط دنیا میزبان جنگل های هیرکانی بودند اما غفلت مردم آن سرزمین سبب نابودی کامل آن شد.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این مطلب که رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری امسال از مازندران و ارزش و حفظ درخت انجیلی تاکید داشتند، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در کاشت و نگهداری درختان تلاش کنیم.

  • منبع خبر : استانداری