ثبت نام بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو برای راهیان نور/ شناسایی بیش از هزار و ۲۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت مازندران
ثبت نام بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو برای راهیان نور/ شناسایی بیش از هزار و ۲۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت مازندران
سادات کرمی در نشست با اهالی رسانه درباره مسایل مختلفی صحبت کرد که اعزام بیش از 3هزار و 500دانشجو به اردوی راهیان نور و شناسایی بیش از 1هزار و 200ساخت و ساز غیرمجاز در طبیعت استان پررنگ تر از سایر حوزه ها بود.

به گزارش ندای تجن-براساس اخبار ارسالی از “مهدی پورعرب” خبرنگار حوزه فرهنگی و اجتماعی استان، سید امیر سادات کرمی در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به نام‌نویسی بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو برای اعزام به مناطق راهیان نور هشت سال دفاع مقدس، این استقبال گسترده را ریشه در باورهای دینی جوانان دانست و گفت: با توجه به اعزام هزار و ۳۰ نفری بسیج دانشجویی در سال گذشته، امسال استقبال و نام‌نویسی دانشجویان، تاکنون برای شرکت در مناطق راهیان نور بیش از سه برابر افزایش یافته است.

وی همچنین با اعلام اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان تا کنون ۱۶ اتوبوس ثبت نام کرده‌اند، افزود: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان پنج شهرستان استان مازندران برای شرکت و حضور در کاروان راهیان نور ثبت نام قطعی کردند و همزمان با تعطیلات نوروزی روانه مناطق عملیاتی جنوب می‌شوند.

این مسوول در ادامه با تاکید بر تصویر سازی واقعی رسانه ها از میزان تدین جامعه تصریح کرد: با توجه به اغتشاشات اخیر و شعارهای رکیک چند فریب خورده در فضای مجازی و آمارهای دروغین دشمن در شبکه ها و رسانه های معاند دروغ پراکنی، رکورد حضور ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شکسته شد و این پیام مهمی در حمایت کامل از نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود.

سادات کرمی با اشاره به اینکه تدین جامعه، حرکت کلی فرهنگی جامعه است اظهار داشت: فرزندان متدین جامعه امسال سه برابر سالهای گذشته در اعتکاف شرکت کردند و ۷۰۰ دانشجو از پنج شهرستان استان در این مراسم معنوی حضور داشتند.

شناسایی هزار و ۲۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز در طبیعت مازندران مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران با اشاره به ورود سپاه در حوزه های مختلف و کسب توفیق، با انتقاد شدید از ناکارآمدی برخی مسوولین در حوزه صادرات گفت: عمده محصولات صادراتی استان گچ و سیمان و آهن و …است و سهم محصولات کشاورزی نظیر مرکبات بسیار ضعیف است.

سادات کرمی با اعتقاد بر اینکه اجرای طرح‌های تاکسی هوایی و …. دردی از استان کشاورزی مازندران و کشاورزان دوا نخواهد کرد افزود:البته ما رو به عقب نیستیم و حرکت دولت و مجلس رو به جلو است؛ اما همچنان ضعف های بسیاری وجود دارد مسوولین باید به فکر مسائل اساسی و زیربنایی برنامه‌ ریزی کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص ساخت و ساز در حوزه مناطق طبیعی، از شناسایی ۱۲۰۰ ساخت و ساز غير مجاز در طبیعت مازندران خبر داد و تصریح کرد: شناسایی این تعداد کوه خواری و زمین خواری توسط بسیج دانشجویی اقدامی بود که با دستور سریع رهبری صورت گرفت؛ اما متأسفانه تاکنون در تخریب این بناها به نتیجه لازم نرسیدیم.

این مسوول با بیان تاکید بر اینکه اگر مسوولین در تخریب این بناهای غیر مجاز اقدامی سریع نکنند،احتمال فساد وجود دارد خاطر نشان کرد: اگر سازنده ها به نتیجه برسند که هزینه ها بالا نیست،کار غير مجاز را بیشتر می دهند و ما منتظر اقدام مسولان استان هستیم.

مسوول بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران با انتقاد و ابراز گلایه از عدم همکاری مسوولان آستانی و شخص استاندار، با توجه به حکم تخریب از سوی دادستان مرکز استان و دادگستری در خصوص ساخت بناهای ویلایی غیرمجاز در دل طبیعت اظهار داشت: از زمان تشکیل قرارگاه مطالبه گری شهید “احمدی روشن” در سازمان بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران، بیش از هزار و ۲۰۰ نقطه غیرمجاز در زمینه جنگل خواری و کوه خواری شناسایی و گزارش آن دررمراحل مختلف،مکتوب به دفتر نهاد ریاست جمهوری و استانداری استان ارسال شد و با توجه به حکم تخریب سریع از سوی دادستان شهرستان ساری، متاسفانه هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفت.

در ادامه مهرشاد اصغری دبیر قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی سپاه کربلا مازندران نیز با ارائه گزارشی از روند پیگیری قرارگاه مطالبه گری شهید “احمدی روشن” در زمینه پرونده ویژه کوه خواری و …. گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری در اسفند ماه ۱۴۰۰ به مازندران فیلم کوه خواری و جنگل خواری به سمع و نظر حجت‌الاسلام رئیسی رسید و ایشان دستور سریع دادند که هر چه زودتر این بناها تخریب و انفال به عمومی بازگردانده شود.

اصغری از طراحی سامانه آنلاین برای اولین بار توسط این قرارگاه خبر داد و افزود: با همکاری مناطق طبیعی یکهزار و ۲۰۰ نقطه(۷۰ درصد اراضی ملی) شناسایی، احصا و دسته بندی و به صورت فایل با اطلاعات کامل و به تفکیک شهرستان تحویل استاندار مازندران شد، که با دستور قضایی از فردا کار قلع و قمع را شروع کنند؛ ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفت.

وی همچنین افزود: پنجم دی ماه سالجاری حکم تخریب ویلای بستگان یکی از مسوولان عالی‌رتبه،در غرب استان گرفته شد، که استانداری اقدام کند ؛ اما جواب دادند: “تبعات اجتماعی دارد”!