لزوم انطباق تولید خودرو با ساختار و ظرفیت‌های شهری/بستر مناسب برای ترافیک شهر ساری ایجاد شود/آمادگی شهرداری برای پیگیری مصوبات شورای ترافیک
لزوم انطباق تولید خودرو با ساختار و ظرفیت‌های شهری/بستر مناسب برای ترافیک شهر ساری ایجاد شود/آمادگی شهرداری برای پیگیری مصوبات شورای ترافیک
در جلسه هم اندیشی مدیران شهری ساری و مسئولان راهور استان برای ساماندهی ترافیک مسایل مختلفی از انطباق تولید خودرو با ساختار و ظرفیت های شهری تا اعلام آمادگی شهرداری برای پیگیری مصوبات ترافیک مطرح شد.

پنجشنبه 4 اسفند تشکیل شد ؛ نشست هم اندیشی مدیران شهری ساری و مسئولان راهور برای ساماندهی ترافیک جلسه هم اندیشی جهت ساماندهی ترافیک و رفع معضلات عبور و مرور در مرکز استان با حضور مدیران شهری و مسئولان راهور استان و شهرستان صبح امروز پنجشنبه 4 اسفند 1401 در عمارت شهرداری برگزار شد .

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری در این نشست که پرویز شعبانی رئیس و سید حسین یوسفی ، علی عاشقان ، سید افشین راسخ ، سید ذوالفقار شریفی و شهرام ایرجی اعضای شورای اسلامی شهر ساری ، بیگلری و امیری روسای راهنمایی و رانندگی استان مازندران و شهرستان ساری و محمد حسین قبادی سرپرست و همچنین معاونان شهرداری و شهرداران مناطق شرکت داشتند.

ابتدا رئیس شورای شهر در سخنانی با اشاره به فراگیری مشکلات ترافیکی افزود : این مسئله در استان‌های شمالی که قطب گردشگری کشور می باشند محسوس تر است و باید به طور کارشناسی و مناسب مدیریت شود .

شعبانی به دغدغه نهاد مدیریت شهری برای کاهش مشکلات ترافیکی مرکز استان اشاره کرد و گفت : دو همکار ما در شورای شهر ( آقایان عاشقان و راسخ ) که صاحب نظر هستند در شورای ترافیک حضور دارند و هدف ما این است که تصمیمات این شورا درست و مثمر ثمر باشد .

وی همچنین بر ضرورت پیگیری ، تدوین و اجرای طرح جامع ترافیکی ساری تاکید کرد و اضافه نمود : برای مدیریت ترافیک علاوه بر لزوم ارتقاء فرهنگ ترافیک و اجرای طرحهای مناسب ، بحث انطباق تولید خودرو با ساختار و ظرفیتهای شهری نیز ضروری است که توجه دولت را می طلبد .

سید افشین راسخ نیز با تاکید براینکه حل معضل ترافیکی نیاز به کار جهادی دارد افزود : شهر ساری مشکلات ترافیکی زیادی دارد و با جزئی نگری نمیتوان آنرا برطرف کرد .

عضو شورای شهر ساری گفت : برنامه های ترافیکی باید در دو قالب کوتاه مدت و بلند مدت تدوین و بسرعت اجرا شود .

وی خواستار تداوم جلسات هم اندیشی و تشکیل هفتگی آن برای اشراف بیشتر بر مباحث ترافیکی و پیگیری راهکارها شد .

علی عاشقان دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهر در بحث ترافیک به یک چارچوب درست نیاز دارد ، از شهردار خواست بطور عاجل پیگیر طرح جامع ترافیکی شهر ساری باشد .

وی بر ضرورت تامین تجهیزات ترافیکی خصوصا دوربین در نقاط مورد نیاز تاکید کرد و گفت : تصمیمات و مصوبات ما باید برای عموم مردم سودمند باشد .

سید ذوالفقار شریفی اجرای صحیح و کارشناسی طرحهای ترافیکی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد : اصلاحات هندسی که در سطح شهر انجام شد بعضا باعث تشدید ترافیک می شود و این امر نشان میدهد که کار ، کارشناسی نبود .

وی تاکید کرد : باید در قبال مطالبات شهروندان در بحث ترافیک احساس مسئولیت کنیم و تصمیمات و طرحهایی که ارائه می شود ، حساب شده ، کارشناسی و مفید باشد .

شریفی ضمن قدردانی از همکاری راهور خواستار افزایش حضور فیزیکی ماموران راهور در سطح شهر شد .

رئیس پلیس راهور استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه شهروندان ساروی لایق بهترین ها هستند افزود : ساری به عنوان مرکز استان مظلوم واقع شده و در بحث ترافیک متاسفانه بستر مناسبی برای آن ایجاد نشد .

سرهنگ بیگلری با تاکید بر ضرورت تلاش مضاعف برای جبران کاستی ها گفت : برای کاهش مشکلات ترافیکی نیاز به تعامل و هم افزایی بین دستگاههای ذیربط خصوصا شهرداری و راهور می باشد .

وی با بیان اینکه در طول سال فقط 20 درصد تصمیمات شورای ترافیک اجرایی می شود اظهار داشت : برای بهبود شرایط لازم است ضمن توسعه زیر ساختها و افزایش تجهیزات ، زمینه اجرای تصمیمات و راهکارهایی که ارائه میشود فراهم آید و این امر مستلزم حمایت دستگاههای فرادستی خصوصا استانداری است .

سرهنگ امیری رئیس پلیس راهور شهرستان ساری نیز به نقش تعیین کننده نهاد مدیریت شهری در اداره امور شهر اشاره کرد و ضمن قدردانی از دغدغه و تلاش مدیران شهری خواستار پیگیری مصوبات ترافیکی از سوی شهرداری شد .

وی افزایش کمی و کیفی تجهیزات ترافیکی و توجه به نقاط حساس ترافیکی در سطح شهر ساری را ضروری خواند . محمد حسین قبادی سرپرست شهرداری ساری هم خواستار هماهنگی بیشتر بین مدیریت شهری و راهور شد و تاکید کرد : باید از روزمرگی پرهیز و در جهت اتخاذ تصمیمات جامع و کامل تلاش کنیم .

وی افزود : شورای ترافیک باید تصمیم ساز باشد و این امر مستلزم همراهی و همگامی اعضای آن می باشد .

قبادی همچنین آمادگی شهرداری برای پیگیری مصوبات شورای ترافیک را اعلام کرد .