اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی” در محمودآباد برگزار می‌شود
اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی” در محمودآباد برگزار می‌شود
اختتامیه اولین جشنواره بومی محلی "نوجوان مازنی" در مقاطع دوره دوم ابتدایی و متوسطه اول، در شش بخش شامل شعر، دکلمه‌خوانی، سرود، قصه‌گویی، نقالی و مجری‌گری، در هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده در شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، در نشست خبری نخستین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی” که به میزبانی فرمانداری محمودآباد برگزار شد، حسین جوادی، گفت: احیا و توجه به فرهنگ بومی از اولویت‌های اول این اداره کل می‌باشد و افزود: در راستای اشاعه فرهنگ بومی، اولین جشنواره بومی محلی “نوجوان‌ مازنی” در استان به میزبانی شهرستان محمودآباد برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران عنوان کرد: توجه به فرهنگ مازندرانی که طی سال‌های اخیر با ورود مسافران و غیربومیان تحت شعاع قرارگرفته است، باید در اولویت اول ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

جوادی بیان کرد: متأسفانه تاکنون به درستی به فرهنگ بومی و اثرهای بومی خلق شده در استان توجه خاصی نشده است و به همین علت نیازمند به یک تغییر رویکرد اساسی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه احیای فرهنگ بومی باید از مدارس آغاز شود، گفت: یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ کهن دیار علویان و برپایی جشنواره‌های بومی با همکاری مدارس است.

حسین جوادی با اشاره به اینکه فراخوان نخستین جشنواره بومی محلی “نوجوان مازنی” منتشر شده است، بیان کرد: این جشنواره در مقطع دوره دوم ابتدایی و مقطع متوسطه اول، در شش بخش شامل شعر، دکلمه‌خوانی، سرود، قصه‌گویی، نقالی و مجری گری برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: آخرین مهلت ارسال آثار برای جشنواره ۲۵ اسفندماه می باشد و در حال حاضر نیز بیش از ۷۰۰ اثر از دانش آموزان برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.

جوادی بیان داشت: اختتامیه این جشنواره در هفته اول اردیبهشت ماه سال آینده در محمودآباد برگزار می‌شود و در ادامه گفت: در نخستین جشنواره فرهنگ بومی و محلی “نوجوان مازنی” به منظور مشارکت بیشتر مردم استان، ۱۵۰ اثر منتخب برای  داوری در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا به عنوان برگزیده مردمی انتخاب شود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خواستار همکاری بیشتر آموزش و‌پرورش، مدیران مدارس و عامه مردم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این جشنواره شد و ابراز داشت: امیدواریم از همکاری تمامی آحاد جامعه بهره‌ ببریم و بتوانیم رسالت مهم احیا فرهنگ بومی و محلی را به خوبی پیش برده و زمینه را برای اعتلای هر چه بهتر فرهنگ این استان فراهم کنیم.