بودجه احداث پل‌های هوایی و آسفالت جاده‌ای از اعتبارات ملی هزینه شود/ماه رمضان گرامی داشته شود/مشوق‌های فرزندآوری در استان فراهم شود
بودجه احداث پل‌های هوایی و آسفالت جاده‌ای از اعتبارات ملی هزینه شود/ماه رمضان گرامی داشته شود/مشوق‌های فرزندآوری در استان فراهم شود
نماینده ولی فقیه در مازندران بر مسایلی چون مهار تورم و گرانی، احداث پل های هوایی و آسفالت جاده ای، اهمیت توجه به ماه مبارک رمضان و گرامی داشت آن و همین طور لزوم فراهم آوردن مشوق های فرزندآوری در مازندران و تدارک برنامه های اجرایی برای انتخابات سال جاری صحبت کرد.

به گزارش ندای تجن، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار نوروزی با استاندار و معاونان و مدیران استان با تبریک سال ۱۴۰۲، سال مهار تورم و رشد تولید و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: عملکرد مناسب در راستای عملیاتی کردن شعار سال ضروری است. 

وی افزود: سال ۱۴۰۱ برای ملت سالی مجروح، غصه‌دار، موفق، مهربان و امیدوار بود، باوجود مشکلات تحریم و بی‌انصافی برخی از داخلی‌ها به‌ویژه مسائل اغتشاشات سالی خوب و پرتلاش برای مسؤولان بود. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه چشم‌انداز سال جدید روشن‌تر است، اضافه کرد: امیدواریم با هم ارزیابی از توفیقات دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته داشته باشیم. 

محمدی لائینی با تاکید بر ضرورت رشد در حوزه مسائل عمران و آبادانی، خاطرنشان کرد: در حوزه آسفالت جاده‌ای و احداث پل‌های هوایی زیرگذر و روگذر نیاز به اعتبار داریم که باتوجه به حجم بالای مسافران بودجه این نیازمندی‌ها ازطریق ملی تامین شود؛ به این دلیل که مازندران در نوروز میزبانی از ۲۰ میلیون گردشگر را برعهده دارد.

  وی با اشاره به قیمت پایین فروش مرکبات مازندران، تصریح کرد: باتوجه به باز شدن روزنه‌های صادرات باید کاری کنیم باغداران متضرر نشوند. 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مسؤولان باید جهادی عمل کنند، بیان کرد: در مازندران باید به سمت اقلامی برویم که تولیدش بیشتر است. 

محمدی لائینی با تاکید بر اینکه در ماه رمضان روزه‌خواری علنی نباید اتفاق بیفتد، افزود: موضوع مهم دیگر اهمیت مسائل حجاب و عفاف است؛ چراکه  البسه جلف و وضعیت ناجور در پوشش‌ برخی از بانوان زیبنده مردم دیندار مازندران نیست.

وی با بیان اینکه مسؤولان باید وظیفه خودشان را بدانند و نظارت‌ها جدی باشد، افزود: همه باید ملتزم به قانون باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران یاداور شد: باتوجه به اینکه در مازندران مشکل پیری جمعیت، نرخ پایین ازدواج و زاد و ولد داریم باید مشوق‌های لازم در این زمینه انجام شود.  

محمدی لائینی با اشاره به سفر امروز استاندار و مسؤولان استانی به منطقه دودانگه اظهار کرد: منطقه دودانگه از نظر مادی فقیر ولی از نظر معنوی غنی است، امیدواریم مساله شناسی و مساله‌یابی این منطقه با هدف حل آنان صورت گیرد که مردم هم باید خودشان را آماده کنند. 

وی با اشاره به اینکه امسال حماسه بزرگ انتخابات را پیش رو داریم و باید از نظر اجرایی برنامه‌های لازم تدارک دیده شود، گفت: انتخابات برای نظام اسلامی همیشه عامل موفقیت و قدرت‌نمایی بوده است. 

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امیدواریم دولت خدمتگزار سیزدهم بهتر از گذشته موفق باشد، هم برای گشایش سفره‌های مردم و هم برطرف کردن نیازمندی مردم، افزایش نرخ رشد اشتغال و بیکاری ضرورت دارد. 

محمدی لائینی با اعلام اینکه در ماه مبارک رمضان مردم باید حضورشان را در مساجد و نمازهای جمعه پرشورتر شود، گفت: فرصت تبلیغاتی ماه مبارک رمضان برای روحانیون بسیار مهم است و فرصت توجه مردم به انواعی از مسائل و مسائل فرهنگی و هم ارشاد مسؤولان وجود دارد، به این دلیل که مبارزه با منکرات، تنویر افکار عمومی، توجه مردم به وظایفی که در رابطه با دین و مسؤولان دارند مهم است. 

عکس:ایرنا

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس از مازندران