مراسم تشییع پیکر شهید مهقانی برگزار شد
مراسم تشییع پیکر شهید مهقانی برگزار شد
مراسم تشییع پیکر شهید مدافع حرم مقداد مهقانی، میدان هم‌آوردطلبی گلستانی‌های غیور بود که در آن اقوام ساکن این استان دست در دست یکدیگر ضمن نمایش اتحاد و انسجام، حمایت قاطع خود را از آرمان های شهدا اعلام کردند.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار ایرنا، تاریخ ایران اسلامی سرشار از بزرگ مردانی همچون شهید مقداد مهقانی است که برای حفظ امنیت مرزها و دفاع از اسلام از جان گذشتند.

تقاطع حسینیه عاشقان ثارالله گرگان به سمت خیابان شهدای گرگان مملو از جمعیت عاشقی است که خود را به میعادگاه رساندند تا مسافر بهشتی را پیش از وصال با معبود در آغوش بگیرند.

تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان، پیران و جوانان، زنان و مردان پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران، عکس شهدا و گل‌های سفید و قرمز را به دست گرفته و خود را به مراسم تشییع پیکر این پرستوی عاشق رساندند.

مردم مرکز استان گلستان با حضوری پرشور در تشییع پیکر شهید مدافع حرم ثابت کردند که هر فشار، تحریم و سختی که از سوی استکبار علیه مردم این مرز و بوم صورت گیرد، بر مقاومت ملت آگاه ایران افزوده و آنان همواره پیرو راه شهدا بوده و همانند آنها از کشور خود صیانت می کنند.

محمد امین صحنه یکی از اقوام ترکمن گلستانی که با دوستان خود در این آیین‌ شرکت کرده گفت: شیعه و سنی در کنار یکدیگر با وحدت، همدلی، برادری و برابری راه شهدا را ادامه خواهیم داد و در کنار هم مشت سنگینی به دهان استکبار جهانی می زنیم.

علیرضا لکزایی هم گفت: براساس تکلیف و وظیفه ای که گردن تک تک ما قرار دارد در این آیین‌ شرکت کردیم.

سیده فاطمه حسینی هم گفت: شهید مهقانی، خانواده ما را به سال‌های جنگ برد زمانی که در خط مقدم پرستار بودم و دلاوری و رشادت امثال شهید مقداد را از نزدیک لمس می‌کردم.

وی افزود: با حضور در این مراسم به جهانیان فهماندیم که در هر زمانی پیرو راه شهدا هستیم و راه آن ها ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه نینوا گلستان هم گفت: دفاع از انقلاب و اسلام هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

سردار علی ملک‌شاهکوهی اظهارداشت: بیشتر حاضرین در مراسم‌ تشییع پیکر این شهید جوانان دهه ۸۰ و ۹۰ هستند که در کنار سایر مردم حضور دارند.

وی افزود: این مردم و جوانان به عشق شهدا و امام شهیدان و تجدید بیعت با آرمان‌های آنان و ولی امر مسلمین جهان در این میدان حاضر شدند.

وی اضافه کرد: آمریکا و صهونیست بدانند که این ملت همیشه بیدارند و با تمام قدرت راه شهیدان را ادامه خواهند داد.

استاندار گلستان هم گفت: حضور پرشور مردم در تشییع پیکر شهید مهقانی نشان‌دهنده پشتیبانی آنان از خط ولایت است.

علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: مردم ولایتمدار ایران اسلامی همواره در جبهه حق برای دفاع از مظلومین جهان حضور دارند.

وی بیان کرد: شهدای ما التزام به حضورشان در جبهه حق را با جان و مال خویش به اثبات رساندند.

رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در پیامی به مناسب شهادت مقداد مهقانی‌جعفرآبادی گفت: خون شهید از شمشیرهای تیز ظالمان و متجاوزان بُرَندِه‌تر است و بر آن غلبه می‌کند.

مجید خادمی اظهارداشت: ایمان خانواده معظم شهدا که با نثار فرزندان دلبند خویش و همچنین همسران شهدا، آنان زنان فداکاری که در عنفوان جوانی زینب‌وار با صبر مثال‌زدنی خود در مسیر پاسداشت آرمان‌های والای الهی، اسلامی و انقلابی گام بر می‌دارند، در وصف نمی‌گنجد و کلمات قدر به ستودن صبر زیبای این عزیزان مومن و ایثارگر نیست.

وی خاطرنشان کرد: آسمانی شدن برادر عزیزم، مجاهد والامقام و بنده مخلص خدا شهید مدافع حرم سروان پاسدار برادر مقداد مهقانی‌جعفرآباد را در ماه مبارک رمضان گرامی داشته و آن را دمیدن خون تازه در درخت پرثمر انقلاب و جبهه مقاومت از سوی خداوند سبحان می‌دانم.

شهید پاسدار «مقداد مهقانی جعفرآبادی» بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان و چهارمین شهید مدافع حرم شهرستان علی آبادکتول است.

وی در دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) در ایام مبارک ماه رمضان بامداد جمعه ۱۱ فروردین در حمله رژیم صهیونیستی به حومه شهر دمشق سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.