توجه به خانواده و جوانی جمعیت وظیفه همگانی است
توجه به خانواده و جوانی جمعیت وظیفه همگانی است
استاندار گلستان گفت: موضوع جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و حرکت به این هدف مهم وظیفه همه دستگاه‌ها است.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، علی‌محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان گلستان اظهار کرد: موضوع خانواده و جوانی جمعیت یکی از مسائل اساسی و بنیادی در بقا و پیشرفت یک جامعه است.

وی ادامه داد: ما باید به مقوله نسل و جوانی جمعیت به عنوان یک راهبرد اساسی توسعه کشور نگاه کنیم.

استاندار گلستان بیان کرد: خانواده جزء اصول زندگی هر فردی محسوب می‌شود و در سطح کلان نیز کشور یک خانواده بزرگ است و باید به موضوع ماندگاری این خانواده با بکارگیری راهبردها و راهکارهای موثر توجه کرد.

زنگانه با اشاره بر اینکه جامعه موفق یک جامعه‌ای با دارا بودن درصد قابل توجهی از جمعیت جوان است، گفت: در اطلس جمعیتی استان گلستان موضوعات خانواده و جمعیت به خوبی دیده شده و با نگاه آماری به این اطلس به خوبی می‌توان راهبردها و نقشه راه آینده را ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: تمامی فرمانداران با استفاده از اطلس جمعیتی شهرستان‌های استان، ‌نسبت به برنامه‌ریزی مداخله‌ای منطقه‌محور و محله‌محور‌ در راستای جوانی جمعیت اقدام کنند.

استاندار گلستان ادامه داد: موضوع جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی، آگاه‌سازی و حرکت به این هدف مهم وظیفه همه دستگاه‌ها است و هر فرد و نهادی به اندازه خود تاثیرگذار و سهیم است.

زنگانه افزود: در ارزیابی‌های پیش‌رو دستگاه‌هایی که در عرصه جوانی جمعیت عملکرد بهتری داشتند مورد تقدیر و تشویق قرار خواهند گرفت.

  • منبع خبر : استانداری گلستان