دستگیری ۴۱۹متجاوز به عرصه میراث فرهنگی استان
دستگیری ۴۱۹متجاوز به عرصه میراث فرهنگی استان

رئیس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 419 متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی طی سال گذشته خبر داد. به گزارش ندای تجن، سرهنگ سید محسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح اقدامات یک ساله اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی […]


رئیس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 419 متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ندای تجن، سرهنگ سید محسن جعفری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح اقدامات یک ساله اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود ، طی سال 1399برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح های عملیاتی و مقابله ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی کشف 1170 عدد اشیای عتیقه، 945 قطعه سکه تاریخی اصل و بدل، توقیف 420 عدد آلات و ادوات حفاری های غیرمجاز و ضبط 85 دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت های عملیاتی این یگان در سال  گذشته دانست.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران خاطرنشان کرد: ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی سال گذشته 419 قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و 145 فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ جعفری در پایان با بیان اینکه آثارباستانی و ابنیه تاریخی نشانگر هویت ملی هر کشور است،خاطر نشان ساخت:حفظ و حراست از ارزش ها و ثروت های تاریخی و ملی وظیفه ملی ماست،بنابراین شهروندان در صورت مشاهده افراد سودجو موضوع را در کمترین زمان ممکن به پلیس 110 اطلاع دهند.