گردش مالی بیش از ۱۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی مازندران
گردش مالی بیش از ۱۳ میلیارد ریالی صنایع‌دستی مازندران
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: دست‌ساخته‌های هنری مازندران در سال جاری، قریب به ۱۴ میلیارد ریال در بازارهای داخلی به فروش رسید.

 به‌ گزارش ندای تجن به نقل از نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، صادق برزگر سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ با اعلام خبر فوق گفت: دست‌ساخته‌های هنری صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی از ابتدای سال جاری ۱۳ و نیم میلیارد ریال در بازارهای داخلی و بازارچه‌ها موقت به فروش رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به اختصاص ۱۳۵ هزارمیلیون ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی در مازندران افزود: ۳۰۰ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده است که همگی فعال و به تولید محصول مشغول هستند.

صادق برزگر از فعالیت ۳۵ فروشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در سراسر استان خبر داد و گفت: از زمانی که صدور مجوز فروشگاه‌های صنایع دستی به این اداره‌کل واگذار شده است، شاهد افزایش تعداد فروشگاه‌ها هستیم و نوع کالاهای ارائه شده نیز تحت نظارت این معاونت قرار دارد.

برزگر با بیان اینکه برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در صنایع‌دستی از اوولویت‌های این حوزه بوده است، گفت: در این زمینه لازم است سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدونی برای حفظ دانش بومی و توسعه صنایع‌دستی انجام شود؛ تا با تحول در نگرش و تغییر افق فکری در حوزه صنایع‌دستی، الگوهای نو، موفق متناسب با نیاز روز و نیازهای مردم تعریف شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران بیان کرد: آموزش در صنایع‌دستی ظرفیتی است که اگر به خوبی پرداخته شود و سمت و سوی کارآفرینی داشته باشد می‌تواند سودآوری ویژه‌ای از هر نظر برای استان و کشور داشته باشد.